Brands and Games Summit vol met primeurs

Vorig artikel Volgend artikel
Brands and Games Summit vol met primeurs

Wat is de waarde van een advergame? Deze vraag wordt tijdens de Brands and Games Summit 2009, 10 maart in Utrecht, beantwoord door het IAB Nederland. Deze brancheorganisatie presenteert dan een nieuw waarderingsmodel voor het toekennen van waarde in geld aan advergameresultaten.

Gamestudio LittleChicken en serviceprovider DQ&A demonstreren vervolgens hoe in-game adverteren en advergames in de praktijk meetbaar zijn.

De presentatie van het waarderingsmodel is niet de enige primeur op Brands and Games 2009. Gamesuitgever Codemasters laat de eerste beelden zien van de Formule 1 game die later dit jaar op alle gameconsoles en PC uitkomt.

De presentatie zal zich toespitsen op de vele kansen die de lancering van deze game biedt voor Nederlandse adverteerders. Bovendien lanceert IGA Worldwide, een van ’s werelds grootste in-game advertising netwerken, specifieke diensten voor de lokale Nederlandse adverteerder en geeft volledige openheid wat betreft uniek bereik en tarieven. Ellen Marzell, Vice President Business Development EMEA van IGA komt hiervoor naar Nederland.

Seth van der Meer, voorzitter van de Stichting NLGD over het evenement: "Ik ben trots op de drie primeurs die we tijdens Brands and Games 2009 hebben. Het geeft aan dat Brands and Games al in het tweede jaar als het platform voor vernieuwingen wordt gezien op dit gebied."

Het programma van Brands and Games zit vol met praktische informatie en actuele cases gepresenteerd door gamebedrijven tezamen met hun opdrachtgever of adverteerder. Eén van de bedrijven die een case presenteert is KWF Kankerbestrijding die samen met Spelpunt.nl een geïntegreerde campagne voerde binnen een hechte game community van 350.000 spelers van 20 jaar en ouder. Daarnaast zullen onder andere Gamehelden, Nickelodeon/MTV Networks, Spil Games, GoSupermodel en MediaRepublic samen met adverteerders ieder een case presenteren. Adverteerders die hun actuele cases presenteren zijn o.a. Domino’s Pizza, Ola/Unilever, Nuon, Universal Music.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies