Events27.09.2007

AdTech07: Exploiting Emerging Online Segments


1190905801tripadvisor.jpg
1190905801tripadvisor.jpg

De paneldiscussie over “Exploiting Emerging Online Segments” had drie verschillende gezichten. Aan bod kwam Yahoo!, de reisbranche (tripadvisor.com) en de financiele branche (Fortis). Drie gezichten op het gebruik van de nieuwe mogelijkheden in nieuwe branches.

De start werd gedaan door moderator Alison Fennah, de Executive Director van EIAA.net. Zij gaf een inzicht in de stand van zaken als het gaat om het gebruik van het internet in Europa. Hierbij gaf ze aan dat “Assumptions should be set a-side”. Ze doelt daarmee op de resultaten van onderzoeken die aangeven dat sommige dingen anders liggen dan verwacht.

EIAA.net deed onderzoek naar verschillen tussen het internetgedrag van verschillende leeftijdsgroepen in Europa. Hierbij lag de focus op de 55+ers. Als het gaat om deze leeftijdsgroep hoort Nederland bij grootste internetgebruikers. Spanje en Italie blijven in deze groep sterk achter.

‘Oudere moeders’ blijken met name filmsites te bezoeken, terwijl jongere moeders meer op familie-sites te vinden zijn. Jongere moeders zijn sneller geneigd online te shoppen en te bankieren. Opvallend is dat moeders met de jongste kinderen het meeste online kopen, maar dat ouderen meer spenderen.

Voor Fennah is een ding erg belangrijk bij het bekijken van je doelgroepen: “Never make assumptions about the segments you’re looking at.”

Yahoo’s Director of Communications and Community for Europe, George Hadjigeorgiou, presenteerde zonder slides. Door zijn accent bleek het moeilijk te volgen.

Hadjigeorgiou had het met name over de nieuwe mogelijkheden door de verbeterde technieken. Er kan meer gemaakt worden voor minder geld. Het opvallendste van Hadjigeorgiou’s presentaties was het idee wat hij opperde om gebruikers te laten deelnemen in het beoordelen van Ads: social advertising.

Na Hadjigeorgiou kregen we een inzicht in de stappen die Tripadvisor momenteel maakt. Martin Verdon-Roe van Tripadvisor gaf eerst een korte inleiding in de huidige status van de site. Tripadvisor heeft momenteel 24 miljoen gebruikers per maand, is in 5 talen beschikbaar (waaronder 3 engelstalige sites ivm currencies) en heeft inmiddels 10 miljoen reviews. De reviews zijn in het afgelopen jaar verdubbelt.

De toekomst van Tripadvisor kwam slechts beperkt in beeld. Tripadvisor wil niet gaan concurreren met Facebook of MySpace, ze willen zich puur richten op travel. Daarom maakt Tripadvisor sinds kort deel uit van de applications van Facebook. In de VS kan je inmiddels binnen je facebook-account kijken naar tripadvisor-content. Of het werkt is nog niet duidelijk omdat het pas net gelanceerd is. Cijfers kan Verdon-Roe dan ook nog niet geven.

Daarnaast maakt Tripadvisor ook steeds meer gebruik van de mogelijkheden van Google Maps. Tot op een diep niveau kan aangegeven worden waar je geweest bent en waar je vrienden geweest zijn.

Tot slot was het de beurt aan de financiele branche. De Belgische Catherine Ossemerct van Fortis wilde niet praten over de mogelijke overname van ABN Amro, maar wel over de nieuwe dienst van Fortis, een entrepeneur community: Join2grow.

Deze site richt zich op eigenaren van kleinere bedrijven. Deze groep is voor banken een zeer interessante doelgroep waar ze veel verschillende soorten services kwijt kunnen. Fortis wilde graag met de entrepeneurs praten. Daarom hebben hebben ze interviews gedaan met de entrepeneurs, zowel kwalitatief als kwantitatief.

Ze hebben het media-gedrag van de entrepeneurs onderzocht en kwamen tot de volgende conclusies: – info moet feitelijk en to the point zijn – geen ongevraagde content – direct kunnen zien ‘what’s in it for me’ – is het niet interessant zijn ze meteen weg – ze willen kapitein over hun schip blijven: ze zijn uniek en willen ook unieke media

Om dichter bij deze doelgroep te komen zette Fortis de resultaten van de onderzoeken online waar veel discussie en daarom veel relevante informatie uit voortkwam.

Fortis probeert met de website niet iedereen te bereiken maar een selecte doelgroep. Inmiddels heeft het 2000 geregistreerde leden en 500 visits per dag. Met de site willen ze geen geld verdienen, het is met name een image en marketing tool.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Verder lezen over LinkedIn

Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog

We schrijven wat af op het internet en daarbij schromen we steeds minder om kunstmatige intelligentie te gebruiken. Vooral op LinkedIn.

Social Media02.12.2024

Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog

LinkedIn stopt met audio en wil dat je livestreamt

LinkedIn geeft aan dat het vanaf 2 december niet meer mogelijk is om audio-events te starten.

Social Media22.11.2024

LinkedIn stopt met audio en wil dat je livestreamt

Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI

LinkedIn heeft AI helemaal ontdekt. Het rolt nu nog meer mogelijkheden uit, waaronder de optie om je curriculum vitae een flinke boost te geven. 

Social Media14.06.2024

Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise

Verder lezen over Yahoo

​Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit

Hoewel het dit jaar iets rustiger leek waar het gaat om grote datalekken, is de kans alsnog heel groot dat jouw data ooit wel is gelekt. Vast niet expres, maar het gebeurt. Maar dat is voor jou als klant, want dat is vaa...

Cybercrime14.12.2023

​Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit

Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers

Yahoo heeft bekend gemaakt te gaan stoppen met de ‘Answers’ service die oorspronkelijk in 2005 gelanceerd werd. Vanaf 20 april kunnen er geen nieuwe vragen meer gesteld worden en gaat de site in ‘alleen lezen’ mo...

Search06.04.2021

Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers

Service sluit deuren op Star Wars Day
Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?

Tien jaar geleden schreven wij al over Ecosia, een eco-vriendelijke zoekmachine ondersteund door Yahoo, Bing en het Wereld Natuur Fonds. Ecosia is precies als elke andere zoekmachine. Maar er is één groot verschil: Ze...

Search29.10.2020

Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?

Eco-vriendelijke zoekmachine
​Yahoo! Japan en Line gaan fuseren

Japan’s grootste zoekmachine (Yahoo!) en populairste messaging app (Line) zullen samengaan. Er is een deal gesloten door de twee moederbedrijven. Yahoo! is nog steeds erg populair in Japan en heeft dochteronderneming...

Tech in Asia20.11.2019

​Yahoo! Japan en Line gaan fuseren

​Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?

Yahoo is erg groot in Japan en in Amerika. We maken er in Nederland aanzienlijk minder gebruik van, maar toch zijn er ook hier mensen die een Yahoo-e-mailadres hebben. Mocht jij een van die mensen zijn, dan kom je mogeli...

Online18.10.2019

​Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?

Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.

Verizon heeft een overeenstemming bereikt met Automattic Inc. om Tumblr te verkopen. Dat meldt The Wall Street Journal. Volgens Axios zou het bedrijf rond de 3 miljoen dollar hebben betaald voor het platform. Dat is een...

Social Media14.08.2019

Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.

Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon

Dat Verizon voor 4,83 miljard dollaar Yahoo! zou overnemen, dat was al bekend, maar nu wordt duidelijk dat het bedrijf ook een nieuwe naam krijgt: Altaba. Als de geplande verkoop aan Verizon helemaal is afgerond zal ook...

Nieuws10.01.2017

Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon

CEO Marissa Mayer treedt af
Yahoo bevestigt: data van meer dan 500 miljoen accounts gestolen in 2014

Yahoo heeft gisteren bekendgemaakt dat er flinke hoeveelheid data is uitgelekt. Het bedrijf bevestigde dat er eind 2014 gebruikersinformatie is gestolen van het bedrijfsnetwerk. De gestolen data bevat onder meer namen,...

Cybercrime23.09.2016

Yahoo bevestigt: data van meer dan 500 miljoen accounts gestolen in 2014

Mogelijk grootste hack ooit!