Events27.09.2007

AdTech07: Exploiting Emerging Online Segments


1190905801tripadvisor.jpg
1190905801tripadvisor.jpg

De paneldiscussie over “Exploiting Emerging Online Segments” had drie verschillende gezichten. Aan bod kwam Yahoo!, de reisbranche (tripadvisor.com) en de financiele branche (Fortis). Drie gezichten op het gebruik van de nieuwe mogelijkheden in nieuwe branches.

De start werd gedaan door moderator Alison Fennah, de Executive Director van EIAA.net. Zij gaf een inzicht in de stand van zaken als het gaat om het gebruik van het internet in Europa. Hierbij gaf ze aan dat “Assumptions should be set a-side”. Ze doelt daarmee op de resultaten van onderzoeken die aangeven dat sommige dingen anders liggen dan verwacht.

EIAA.net deed onderzoek naar verschillen tussen het internetgedrag van verschillende leeftijdsgroepen in Europa. Hierbij lag de focus op de 55+ers. Als het gaat om deze leeftijdsgroep hoort Nederland bij grootste internetgebruikers. Spanje en Italie blijven in deze groep sterk achter.

‘Oudere moeders’ blijken met name filmsites te bezoeken, terwijl jongere moeders meer op familie-sites te vinden zijn. Jongere moeders zijn sneller geneigd online te shoppen en te bankieren. Opvallend is dat moeders met de jongste kinderen het meeste online kopen, maar dat ouderen meer spenderen.

Voor Fennah is een ding erg belangrijk bij het bekijken van je doelgroepen: “Never make assumptions about the segments you’re looking at.”

Yahoo’s Director of Communications and Community for Europe, George Hadjigeorgiou, presenteerde zonder slides. Door zijn accent bleek het moeilijk te volgen.

Hadjigeorgiou had het met name over de nieuwe mogelijkheden door de verbeterde technieken. Er kan meer gemaakt worden voor minder geld. Het opvallendste van Hadjigeorgiou’s presentaties was het idee wat hij opperde om gebruikers te laten deelnemen in het beoordelen van Ads: social advertising.

Na Hadjigeorgiou kregen we een inzicht in de stappen die Tripadvisor momenteel maakt. Martin Verdon-Roe van Tripadvisor gaf eerst een korte inleiding in de huidige status van de site. Tripadvisor heeft momenteel 24 miljoen gebruikers per maand, is in 5 talen beschikbaar (waaronder 3 engelstalige sites ivm currencies) en heeft inmiddels 10 miljoen reviews. De reviews zijn in het afgelopen jaar verdubbelt.

De toekomst van Tripadvisor kwam slechts beperkt in beeld. Tripadvisor wil niet gaan concurreren met Facebook of MySpace, ze willen zich puur richten op travel. Daarom maakt Tripadvisor sinds kort deel uit van de applications van Facebook. In de VS kan je inmiddels binnen je facebook-account kijken naar tripadvisor-content. Of het werkt is nog niet duidelijk omdat het pas net gelanceerd is. Cijfers kan Verdon-Roe dan ook nog niet geven.

Daarnaast maakt Tripadvisor ook steeds meer gebruik van de mogelijkheden van Google Maps. Tot op een diep niveau kan aangegeven worden waar je geweest bent en waar je vrienden geweest zijn.

Tot slot was het de beurt aan de financiele branche. De Belgische Catherine Ossemerct van Fortis wilde niet praten over de mogelijke overname van ABN Amro, maar wel over de nieuwe dienst van Fortis, een entrepeneur community: Join2grow.

Deze site richt zich op eigenaren van kleinere bedrijven. Deze groep is voor banken een zeer interessante doelgroep waar ze veel verschillende soorten services kwijt kunnen. Fortis wilde graag met de entrepeneurs praten. Daarom hebben hebben ze interviews gedaan met de entrepeneurs, zowel kwalitatief als kwantitatief.

Ze hebben het media-gedrag van de entrepeneurs onderzocht en kwamen tot de volgende conclusies: – info moet feitelijk en to the point zijn – geen ongevraagde content – direct kunnen zien ‘what’s in it for me’ – is het niet interessant zijn ze meteen weg – ze willen kapitein over hun schip blijven: ze zijn uniek en willen ook unieke media

Om dichter bij deze doelgroep te komen zette Fortis de resultaten van de onderzoeken online waar veel discussie en daarom veel relevante informatie uit voortkwam.

Fortis probeert met de website niet iedereen te bereiken maar een selecte doelgroep. Inmiddels heeft het 2000 geregistreerde leden en 500 visits per dag. Met de site willen ze geen geld verdienen, het is met name een image en marketing tool.

Verder lezen over Google

Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

Google Cloud heeft vandaag, tijdens het Google Cloud Next event in Las Vegas, nieuwe innovaties en verbeteringen aangekondigd voor Google Workspace.

Video10.04.2024

Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

De zoekmachine van Google wordt binnenkort waarschijnlijk betaald. Niet voor iedereen: de versie zoals we die nu kennen blijft wat het is. Er wordt echter AI aan toegevoegd en dat zal waarschijnlijk geld kosten. Het nieu...

Search04.04.2024

Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

Google heeft speciaal in het kader van Schrikkeldag een speciale Doodle uitgebracht die in het teken staat van die gekke 29 februari die we af en toe krijgen. Het is een vrolijke kikker die even de 29 laat gelden en verv...

Coffee corner29.02.2024

Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

​Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders

Inloggen op je Google-account ziet er al jaren hetzelfde uit, maar dat is nu veranderd. Google heeft het lang geteaset en plaatste er zelfs een waarschuwingsmelding over wanneer je de laatste tijd wilde inloggen. Echter...

Online22.02.2024

​Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders

​Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt

Fitbit was ooit het toonbeeld van wearables, sportiviteit en de ‘smartphone’ voor om de pols, maar inmiddels begint het die status steeds meer te verliezen. Zeker met kapers op de kust als Amazfit, ziet het er twijfe...

Gadgets31.01.2024

​Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt

De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)

Google is relatief laat in de markt van de mobiele telefoons gestapt, maar heeft door zijn sterke marktpositie relatief weinig moeite gehad om binnen dit segment met een nieuw merk voet aan de grond te krijgen. Onder de...

Mobile29.01.2024

De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Verder lezen over Yahoo

​Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit

Hoewel het dit jaar iets rustiger leek waar het gaat om grote datalekken, is de kans alsnog heel groot dat jouw data ooit wel is gelekt. Vast niet expres, maar het gebeurt. Maar dat is voor jou als klant, want dat is vaa...

Cybercrime14.12.2023

​Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit

Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers

Yahoo heeft bekend gemaakt te gaan stoppen met de ‘Answers’ service die oorspronkelijk in 2005 gelanceerd werd. Vanaf 20 april kunnen er geen nieuwe vragen meer gesteld worden en gaat de site in ‘alleen lezen’ mo...

Search06.04.2021

Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers

Service sluit deuren op Star Wars Day
Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?

Tien jaar geleden schreven wij al over Ecosia, een eco-vriendelijke zoekmachine ondersteund door Yahoo, Bing en het Wereld Natuur Fonds. Ecosia is precies als elke andere zoekmachine. Maar er is één groot verschil: Ze...

Search29.10.2020

Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?

Eco-vriendelijke zoekmachine
​Yahoo! Japan en Line gaan fuseren

Japan’s grootste zoekmachine (Yahoo!) en populairste messaging app (Line) zullen samengaan. Er is een deal gesloten door de twee moederbedrijven. Yahoo! is nog steeds erg populair in Japan en heeft dochteronderneming...

Tech in Asia20.11.2019

​Yahoo! Japan en Line gaan fuseren

​Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?

Yahoo is erg groot in Japan en in Amerika. We maken er in Nederland aanzienlijk minder gebruik van, maar toch zijn er ook hier mensen die een Yahoo-e-mailadres hebben. Mocht jij een van die mensen zijn, dan kom je mogeli...

Online18.10.2019

​Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?

Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.

Verizon heeft een overeenstemming bereikt met Automattic Inc. om Tumblr te verkopen. Dat meldt The Wall Street Journal. Volgens Axios zou het bedrijf rond de 3 miljoen dollar hebben betaald voor het platform. Dat is een...

Social Media14.08.2019

Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.

Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon

Dat Verizon voor 4,83 miljard dollaar Yahoo! zou overnemen, dat was al bekend, maar nu wordt duidelijk dat het bedrijf ook een nieuwe naam krijgt: Altaba. Als de geplande verkoop aan Verizon helemaal is afgerond zal ook...

Nieuws10.01.2017

Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon

CEO Marissa Mayer treedt af
Yahoo bevestigt: data van meer dan 500 miljoen accounts gestolen in 2014

Yahoo heeft gisteren bekendgemaakt dat er flinke hoeveelheid data is uitgelekt. Het bedrijf bevestigde dat er eind 2014 gebruikersinformatie is gestolen van het bedrijfsnetwerk. De gestolen data bevat onder meer namen,...

Cybercrime23.09.2016

Yahoo bevestigt: data van meer dan 500 miljoen accounts gestolen in 2014

Mogelijk grootste hack ooit!