E-mail08.11.2016

​Onderwerpregels voor je decembermailing


De decembermaand is marketingmaand. Tijd om je klanten te knuffelen, hun decemberstress te verlichten en te strooien met cadeaus. Oh ja, een feestelijk knipoogje kan natuurlijk ook. Maar het begint natuurlijk met het warme decembergevoel. Ook in e-mail marketing. En om je op weg te helpen, geven wij alvast wat inspiratie voor de perfecte onderwerpregel van je decembermailing.

Het warme decembergevoel

Het decembergevoel roep je op in kleuren en in beeld. De taal die daarbij hoort, onderstreept dat besneeuwde landschap uit de Anton Pieck kerstkaart inclusief warmgeel kaarslicht. In werkwoorden en naamwoorden:

blinker-kerstboom-bal
blinker-kerstboom-bal

Het lijkt zo simpel (en dat is het ook)! Je hoeft alleen maar beide te combineren:

  • Pak snel je cadeau uit
  • Dit staat je te wachten in het nieuwe jaar
  • Het is tijd voor een cadeautje (Blokker)
  • Smul van de laatste dagen van het jaar (24Kitchen)

Maar misschien zie je nog steeds door de kerstbomen het bos niet. Geen stress. In marketingmaand december kun jij ook gegarandeerd uitpakken. Zoek je een likable bericht? Voeg dan een feestelijk knipoogje toe. Of ga een stap verder en knuffel je klant om jullie warme e-mailrelatie te koesteren.

Wil je producten onder de aandacht brengen? Help de heiligmannen dan om decemberstress te voorkomen. Etaleer je allerbeste verlanglijstproducten in een reminder. Of bied zelf online een cadeau of actie aan.

Om eruit te springen in de inbox kun je ervoor kiezen om symbolen te gebruiken in de onderwerpregel.

Feestelijk knipoogje

De decembermaand is bij uitstek de tijd van leuke inhakers. Amstel Bier: Dank u Sinter Vaasje. ING: hoor wie dokt daar kind’ren? En waarom ook niet. Een feestelijk knipoogje kan bijna altijd.

  • Heerlijk avondje is gekomen (Durex)
  • Sinterklaas, wie kent ‘m niet? (Alzheimer Nederland)
  • Met Kerst moet je pieken (Jumbo Supermarkten)
  • Ho! Ho! Hoge korting bij Formido (Formido)

En we zien je al fronsen: ik werk bij een verzekeraar en niet bij Durex. Hoe verzin ik een onderwerpregel voor mijn decembermailing met een feestelijk knipoogje? Gewoon een beetje brainstormen. Je pakt bijvoorbeeld een regel uit een sinterklaasliedje: Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht, want wij zitten allemaal even recht. Je maakt van het eerste deel een onderwerpregel en met je preheader zorg je voor een knipoog:

  • Sinterklaasje kom maar binnen

Ook op 5 december is je huis verzekerd.

Nog een poging: Kling klokjes klingelingeling plus een beetje allitereren: Kling koopjes klingelingeling en een preheader: Bestel vandaag nog je wijnglazen voor Kerst. Et cetera. Doe eens gek met je marketingcollega’s. Leuk om te doen!

Strooi met cadeautjes

En cadeautjes passen goed bij december. Of de presentjes nu uit Spanje of uit het poolgebied komen, één ding is zeker: iedereen houdt van een presentje. Pak je klant in met een leuke korting.

  • Zit je al te trappelen? Kijk snel naar je cadeautje
  • Prettige kortingsdagen en happy shopping
  • Alleen in december: 3 voor 2
  • Er staat een droomcadeau voor je klaar
  • Geniet vandaag van een gratis kerstontbijt! (Woon Express)

Decemberstress voorkomen

Op de vooravond van een feestelijk familiediner met kaarslicht wil niemand stressen over een cadeaukeuze. Het is daarom best oké om klanten eraan te herinneren dat december eraan komt.

  • Voorkom kerststress; shop online
  • De mooiste sinterklaascadeaus op een rij
  • Overleef met ons de decembermaand
  • It’s almost Christmas | Shop nog snel uw kerstcadeaus (Ici Paris XL)
  • Laatste kans! Bestel vandaag voor kerstbezorging (Superdry)

Knuffel je klant

All you need is love! Maar dan moet het wel van twee kanten komen. Zoek je de liefde van je klant? Vergeet dan niet om ook jouw beste wensen over te brengen. Ook zonder Robert ten Brink kun je zo dichter bij de klant komen en ben je weer top-of-mind.

  • Onze wens voor de feestdagen
  • Blinkers kerstgroeten speciaal voor jou
  • Onze dank tijdens de feestdagen
  • Wij wensen iedereen een vrolijk kerstfeest (Dutchcowboys)

Een symbolisch gebaar

Met symbolen versier je niet alleen je onderwerpregel, je maakt hem vooral opvallend! In één oogopslag ziet de ontvanger met welk decembermoment de mail te maken heeft. In dit blog lees je meer over hoe je symbolen kunt gebruiken in je e-mail.

Nog meer inspiratie?

Probeer eerst eens de werkwoorden en naamwoorden van december met elkaar te combineren. Kijk in welke categorie je decembermailing valt: knuffelen, knipoog, antistress, cadeau of symbool. Maar is dat nog steeds niet voldoende inspiratie? Download dan de white paper Tips voor Effectieve Onderwerpregels. Heel veel succes met je decembermailing.

Blogpost is geschreven door Hendrik Westerhuis & Bas van Eeuwen, Blinker.

Verder lezen over Email Marketing

Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI

Booking.com is deze week groot in het nieuws: het reisplatform heeft te maken met een toename van het aantal oplichtingszaken tot 900 %.

Artificial Intelligence23.06.2024

Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

Het klinkt altijd als iets wat nog uit de tijd komt van de doorstuurmail en de ecard, en dat komt het ook: de nieuwsbrief. Waar doorstuurmails en ecards echter plaats hebben gemaakt voor phishing en appjes, is de nieuwsb...

Online13.10.2023

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

We zaten er al een tijdje op te wachten maar de eerste resultaten zijn binnen. De nieuwe privacy feature MPP van Apple heeft heel wat teweeg gebracht in de e-mail marketing wereld. Sinds de lancering van de privacy featu...

E-mail05.04.2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Verder lezen over Spotler

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

Spotler Group neemt ook Shopping Minds over

De Spotler Group blijft investeren in gepersonaliseerde e-commerce en kondigt de overname aan van Shopping Minds B.V., een cloud customer data platform dat is gebouwd om marketeers beter inzicht en gerichte omnichannel w...

E-mail02.08.2023

Spotler Group neemt ook Shopping Minds over

en blijft uitbreiden als Commerce Experience Platform
​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

​Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

Met trots presenteert Spotler alweer de achtste editie van het Nationaal Email Onderzoek! Het onderzoek laat een compleet beeld zien van het Nederlandse e-mail gebruik en omgang met social media. Daarnaast laat Spotler...

E-mail05.10.2021

​Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

advertorial
​Spotler Group neemt Customer Data Platform (CDP) Squeezely over

De Spotler Group maakt vandaag bekend verheugd te zijn met het verwelkomen van Squeezely in haar groeiende portfolio van gelijkgestemde marketingtechnologiebedrijven. Met meer dan 100 e-commerce klanten heeft Squeezely h...

Marketing02.08.2021

​Spotler Group neemt Customer Data Platform (CDP) Squeezely over

Stappenplan voor automatische e-mail campagnes

Je snapt de definitie van e‑mail marketing automation en je wilt er ook liever vandaag dan morgen mee aan de slag. Maar waar moet je beginnen? Door termen als triggers, leadscoring, campagnes met verschillende mailings...

E-mail31.05.2021

Stappenplan voor automatische e-mail campagnes

advertorial