Clipit News 100.000.000e

Vorig artikel Volgend artikel
Clipit News 100.000.000e

Clipit News, ze spideren al 3.5 jaar lang voor voor ons het web en verzorgen heldere nieuwsoverzichten van alles wat er speelt op en rond het internet. Vorige week vierden ze hun mijlpaal met een artikel van Kidsweek over Olympisch worstelen en doorzochten ze daarmee het 100.000.000e full-text artikel.

Sinds 2001 scannen Eric van Veen en zijn team verschillende online media zoals nieuwssites, weblogs en discussiefora. Het bedrijf is de enige aanbieder die artikelen in zijn geheel uitleest en zich niet beperkt tot alleen de titel en het intro van een artikel. Hierdoor vinden ze ook artikelen waarin een merknaam aan het einde wordt genoemd.

Clipit News gebruikt boolean technieken om zoekvragen te formuleren. Wanneer een artikel overeenkomt met de zoekvraag wordt de deeplink naar het artikel direct in een persoonlijk online archief geplaatst. Klanten ontvangen dagelijks een overzichtelijke e-mail met daarin deeplinks naar de gevonden artikelen.

Voor klanten wordt ook bijgehouden hoe vaak en waar ze in de online media genoemd worden. Bijvoorbeeld in nieuwsartikelen, maar ook in user-generated content. Daarnaast worden ook complete media-analyses aangeboden.
 
Het laatste jaar verschuift de focus van het volgen van persberichten en nieuwsartikelen naar online reputatiemanagement. Veel organisaties monitoren nu wat klanten schrijven zodat ze tijdig de dialoog aan kunnen gaan. Om bijvoorbeeld foutieve informatie over een product of merk te corrigeren, maar user-generated content wordt ook gebruikt als researchtool.
 
Op het gebied van webcare heeft Clipit News inmiddels veel ervaring. Sales consultant Jochem van Boxtel: “Steeds meer organisaties herkennen het belang van webcare en komen bij ons voor social media monitoring. We merken dat er behoefte is aan een compleet bronnenbestand; niet langer alleen dagbladensites, maar ook sites met veel user-generated content. Bij ons worden de relevante artikelen daarnaast direct in het online archief geplaatst zodat een webcare team altijd over de meest actuele berichten beschikt.

Beste Eric en al je collega's van Clipit, we feleiciteren jullie van harte met het bereiken van deze mijlpaal en hopen nog gebruik te mogen maken van jullie services.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies