Cybercrime01.11.2013

Cybercrime Challenge verkozen tot meest creatieve online arbeidsmarktcommunicatie campagne


Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Magneet voor het meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie zijn VNU Vacature Media/Tweakers en Politie (Nationale Eenheid) bekroond voor de Cybercrime Challenge. Met deze online campagne werden 23 (digitaal) rechercheurs geworven voor het team High Tech Crime.

ICT’ers werden door middel van een online game op Tweakers.net uitgedaagd om de cybercrime challenge te kraken. De campagnesite trok ruim 20.000 unieke bezoekers, er werden 1,3 miljoen pagina’s bekeken en er waren 7.225 deelnemers. De challenge werd door 352 deelnemers opgelost. De wervingscampagne resulteerde in 600 sollicitatiebrieven en uiteindelijk 23 nieuwe collega’s.

Arjen de Vries, Manager Nonspot & Concepts bij Tweakers: “Met de Cybercrime Challenge hebben we in nauwe samenwerking met de Recherche een concept ontwikkeld om op een relevante manier onder de aandacht te komen van een moeilijk bereikbare wervingsdoelgroep. De challenge bleek een fantastisch spel voor de doelgroep en een goede selectietool om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Het wordt zelfs nu nog gebruikt door de Politie als instrument bij interne trainingen.”

SJP
De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie reikt jaarlijks de Magneten uit. De prijs voor het beste werk in arbeidsmarktcommunicatie. SJP wil tonen wat creativiteit voor organisaties kan doen. In directe werving en in het bouwen van het Employer Brand. De lat ligt hoog en dat maakt de Magneet tot een van de meest begeerde prijzen in arbeidsmarktcommunicatie.

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne