Nederlandse consument verwacht veel van KPN

Vorig artikel Volgend artikel
1144252377trust

De Nederlandse consument verwacht dat KPN van alle Nederlandse ondernemingen het meest kansrijk is op de digitale convergentiemarkt. Dit is de markt waarin verschillende digitale technologieën en marktpartijen naar elkaar toe groeien.

De Nederlandse (tv)kabelmaatschappijen worden het minst goed in staat geacht om succesvol te zijn op deze Europese vechtmarkt. Dit blijkt uit onderzoek van het internationale adviesbureau OC&C Strategy Consultants onder 1300 consumenten in West-Europa.

Op de Nederlandse markt heeft de consument het meeste vertrouwen in Microsoft, KPN en Sony. KPN scoort met name goed op het gebied van service-kwaliteit en technische knowhow .

KPN doet het daarmee duidelijk beter dan haar ‘vaste net’-collega’s in andere West-Europese landen en ook beter dan de mobiele telecomaanbieders in Nederland. De Nederlandse kabelmaatschappijen worden door de consument het minst goed in staat geacht om convergentiediensten aan te bieden. Dit komt onder meer door een negatief merkimago.

De Nederlandse consument blijkt overigens, in vergelijking met de Europese consument, het beste op de hoogte van de ‘digitale convergentie’. Maar liefst 76 procent kent het begrip, zo blijkt uit het onderzoek.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies