De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Gelezen op Marketingfacts: Reclame en marketing kunnen profiteren van synergie-effecten. Uit een gezamenlijk onderzoek van medewerkers van de universiteit van Minnesota en Missouri blijkt namelijk dat een reclamecampagne die zowel via televisie als via internet bij consumenten onder de aandacht wordt gebracht, aanmerkelijk langer blijft hangen dan een reclamecampagne die via een enkel medium wordt gevoerd. Bovendien wordt de geloofwaardigheid van de reclame er door vergroot en is er meer waardering voor een gecombineerde campagne. Al deze cijfers zijn hoger dan bij het herhalen van dezelfde reclame.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 185 studenten. Ongeveer de helft hiervan kreeg een reclamecampagne via zowel het internet als de televisie te zien. De andere helft zag dezelfde reclame een aantal keren voorbij komen via hetzelfde medium. Uit het onderzoek bleek ook dat de houding ten opzichte van reclames niet afhankelijk is van de gekozen benadering. Volgens de onderzoekers kunnen de uitkomsten worden gebruikt door communicatiemedewerkers en marketeers om de effectiviteit van (reclame-) campagnes te verbeteren. Bron: Journal of Advertising / Marketingdata
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Verder lezen over Televisie
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Technology29.05.2024
5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen
Entertainment14.05.2024
Het nieuwe seizoen Wie is de Mol is met onbekende Nederlanders
Technology10.05.2024
Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024