Media15.09.2004

Philips naar 10% online


1095185196philips.jpg
1095185196philips.jpg

Philips heeft maandag met veel tamtam en voor het oog van de verzamelde wereldpers de bijna tien jaar oude slogan ‘let’s make things better’ ingeruild voor het kernachtigere ‘sense and simplicity’. Philips wil technologie terug brengen tot de essentie. Om invulling te geven aan die boodschap gaat Philips in de laatste drie maanden van dit jaar zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan marketing. Tien procent van het mediabudget is bestemd voor online.

Kleisterlee werd tijdens zijn presentatie bijgestaan door Chief Marketing Officer Andrea Ragnetti, die grotendeels verantwoordelijk is voor het invullen van de nieuwe marketingstrategie van Philips. Ragnetti zei dat de slogan let’s make things better zijn werk had gedaan en benadrukte dat het revitaliseren van een van ’s werelds 100 grootste merken (te weten Philips, redactie) geen eenvoudige opgave is. Maar daarvoor krijgt hij dan ook hulp van buitenaf. Van DDB dat als reclamebureau betrokken is bij de campagne en van mediabureau Carat.

Zij zullen ervoor zorgen dat duidelijk wordt waarvoor het ‘nieuwe’ Philips precies staat. 90 procent van het totale marketingbudget rondom ‘sense and simplicity’ is bestemd voor print en tv. “10 procent is bestemd voor online maar dat percentage is groeiende,” haastte Ragnetti zich erbij te zeggen. Vreemd, want met 10% van het budget dat wordt besteed aan Internet, lijkt het wel of ze van een andere planeet komen…

Verder lezen over Philips

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

In Barcelona kondigde Philips vorige maand weer veel nieuwe producten aan voor 2024. Waaronder ook het nieuwe vlaggenschip in het Ambilight TV-assortiment van 2024. De OLED+959 is de nieuwe definitie van een toonaangeven...

Entertainment22.02.2024

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!
​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips Hue timmert flink aan de smarthomeweg. Lange tijd waren het alleen lampen, maar dat wordt al steeds meer beveiliging, zoals camera’s. Het volgende waar het bedrijf zich op stort zijn deursloten. En daaraan voeg...

Gadgets09.01.2024

​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar

Het nieuws dat Philips meer dan 300 MRI-scanners die het bedrijf tussen 2005 en 2014 geleverd heeft nu moet terughalen vanwege mogelijk gevaar voor ontploffing is er een die de gezondheidsdivisie van het bedrijf er eigen...

Nieuws21.12.2023

Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar

​Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?

Philips-televisies zijn al jaren in trek en dat komt vooral door dat imposante Ambilight dat tegen je muur aan schijnt. Zelfs als je een muur hebt waarop een poster hangt, of een muur met reliëf hebt, dan springt dat li...

Gadgets12.12.2023

​Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?

Een pop-up barber op tramstation Leidseplein

Philips OneBlade kondigde gisteren met trots een nieuwe samenwerking aan met twee invloedrijke figuren in de wereld van authenticiteit en stijl: Bram Krikke en de populaire TikTok barbier Reboir Kleijnendorst. Dat deden...

Gadgets25.10.2023

Een pop-up barber op tramstation Leidseplein

​Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor

De eerste helft van 2023 was geen goede helft voor Matter. De smarthomestandaard zou eigenlijk allang in heel veel producten moeten zitten, maar dat viel toch enorm tegen. Belkin stopte zelfs volledig met de ondersteunin...

Gadgets08.09.2023

​Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor

​Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon

Oordopjes worden soms gedragen om juist wakker te blijven: lekker hard, wat heftige muziek erop en je zorgt dat je niet zomaar wegsoest. Philips ontwikkelt echter al een tijdje slaaphoofdtelefoons om te zorgen dat je jui...

Gadgets05.09.2023

​Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon

Weg met gesnurk
​Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s

Het is typisch iets wat je had kunnen zien aankomen, maar toch is het groot nieuws nu we weten dat dat het geval is: Philips Hue wordt voorzien van beveiligingscamera’s. Het merk, dat traditioneel alleen in slimme lamp...

Gadgets01.08.2023

​Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s

Verder lezen over Reclame

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Advertising14.08.2023

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Waar YouTube in de browser en YouTube de app op smartphones al een tijdje het gas erop heeft waar het gaat om reclames, gaat het nu volle kracht vooruit met commerciële uitingen in de televisie-app. Er komen onskipbare...

Video18.05.2023

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Hè bah
Tesla wil reclame gaan maken

Er zijn bedrijven die zelf nauwelijks reclame hoeven te maken om hun producten aan de man, of vrouw, te brengen. Ze genereren uit zichzelf al zoveel aandacht dat betaalde commercials niet nodig zijn. Die strategie is ech...

Automotive17.05.2023

Tesla wil reclame gaan maken

De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meer
​Reclameverbod voor online casino’s

Online casino’s zijn in Nederland sinds 1 oktober 2021 toegestaan indien er een kansspelvergunning is verstrekt door de Kansspelautoriteit. Het legaliseren van de online gokmarkt is gepaard gegaan met enorm veel reclam...

Online12.04.2023

​Reclameverbod voor online casino’s