Media16.11.2010

JANSEN is niet rijk, maar heeft wel smaak


jansen-is-niet-rijk-maar-heeft-wel-smaak.jpg
jansen-is-niet-rijk-maar-heeft-wel-smaak.jpg

Net nu we dachten dat het eerstvolgende personality-magazine na de GEERT wel de Henk of de Ingrid zou zijn, of eventueel zelfs de LUCASSEN,  blijk het volgende tijdschrift de JANSEN te zijn.

JANSEN is een tijdschrift dat zich – naar eigen zeggen – richt op mensen die het maximale uit hun leven willen halen met een bescheiden budget. het credo daarbij: Niet rijk, wel smaak. Je shopt op Rodeo Drive en de Albert Cuyp, logeert in Stayokay en ontbijt at Tiffany´s. Je garderobe is vintage of van Prada, gezien in de Vogue en nagemaakt door de Turkse kleermaker. Je parfum is van Chanel en je Siamese kat eet de brokjes van Lidl. In je woonkamer staat vóór de Billy van Ikea die unieke Giorgetti. Eenmaal per twee maanden kunnen lezers zich tegoed doen aan de thema’s mode, wonen, leven, wereld en ‘eigen’.

Het magazine wordt morgen op passende doch bijzondere wijze geïntroduceerd in het met twee Michelinsterren gedecoreerde restaurant De Bokkendoorns te Overveen. Chef-kok Lucas Rive zal ter gelegenheid hiervan een gerecht bereiden dat is gecomponeerd met ingrediënten van supermarkt Lidl. Hij zal laten zien en proeven dat met een bescheiden budget de smaak toch groot kan zijn.

Lucas Rive, “Het voorstel van JANSEN om de introductie van het magazine bij ons te laten plaats vinden, hebben wij enthousiast aangenomen. Met het idee een gerecht te bereiden dat enkel bestaat uit producten van Lidl, zal de toon worden gezet hoogwaardige gerechten met betaalbare producten op tafel te zetten.”

Het blad JANSEN is gemodelleerd naar de glossies opgetrokken rond de personality van een Bekende Nederlander. In dit geval verwijst Jansen echter naar creative director en initiatiefneemster van het Magazine, Esther Jansen. Zij is geen BN-er, en bij haar staat de personality van de gewone man of vrouw centraal. De naam Jansen is in Nederland synoniem met ‘gewoon’ en wars van pretenties. Die eigenschappen komen eveneens terug in het blad.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.