de Bijenkorf meets iPad

Vorig artikel Volgend artikel
de Bijenkorf meets iPad

Applicaties, oftewel apps, kennen we allemaal Via de App-store kun je er duizenden downloaden, gewoon om het leven wat leuker en gemakkelijker te maken. Weet je niet wat je moet koken vanavond dan check je even de AH-App en krijg je meteen te zien waar alle ingredienten liggen.

Wil je Japans leren spreken? Dan kan dat heel gemakkelijk met de ‘Learn Japanese in one day’ App. De keuze is oneindig en de iPad is het ultieme hebbeding in de 21ste eeuw.

Neerlands grootste warenhuis, de Bijenkorf, speelt als een van de eerste retailers in op het succes van de iPad applications. De app van de Drie Dwaze Dagen was binnen enkele dagen 22.000 keer gedownload.

De nieuwe applicatie van de Bijenkorf biedt het iMagazine. Met dit virtuele magazine stap je in een interactieve wereld van fashion, lifestyle en luxe, waarbij je als bezoeker het product dat je bekijkt meteen (nadat je wordt doorverwezen naar Bijenkorf.nl) aan kan schaffen. Het magazine verschijnt zes keer per jaar via de app en is uitgebreid met interactieve video’s, foto’s en digitale etalages. Hiermee vertelt het warenhuis het verhaal achter zijn collecties. De filmpjes in het iMagazine maken de kledingstukken bijna tastbaar, je voelt mee met het model dat de kleding draagt. De eerste editie staat in het teken van buitenkleding.

Collecties presenteren via apps is natuurlijk niet nieuw. Style.com (de website van Vogue) heeft een hele goede app waar je alle laatste collecties ziet van de grootste merken. Maar de Bijenkorf heeft het op een hele leuke manier gedaan. Een manier dat je de iPad in wil stappen en de kleding zelf aan wil trekken.

Deze app zorgt voor een hele andere beleving tijdens het online winkelen en geeft de Bijenkorf de status als innovator op dit gebied.

Leroy Aznam

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies