Google innovation

Vorig artikel Volgend artikel
Google innovation

Hoe innoveert Google? Gisel Hiscock (Director New Business Development - Europe Middle East & Africa bij Google) sprak tijdens Picnic 2008 over hoe Google als bedrijf innoveert. De grootste uitdaging voor Google is om mondiaal te innoveren en innovaties de tand des tijds te laten doorstaan. Hoe doet Google dit? Google heeft 9 basisprincipes voor hun innovatiebeleid.

  1. Huur de beste mensen. En huur de mensen met passie voor hun vak. Mensen met passie voor hun vak zullen eerder geneigd zijn om te innoveren.
  2. Ideeën komen overal vandaan en van iedereen, bied iedereen binnen het bedrijf de mogelijkheid feedback te geven over producten en problemen van het bedrijf.
  3. Deel alle beschikbare informatie, geef medewerkers toegang tot alle beschikbare informatie binnen het bedrijf.
  4. Iedereen binnen een team moet de visie van de leider begrijpen. Alleen wanneer men deze visie begrijpt, dan begrijpt men de waarde van hun eigen werkzaamheden.
  5. Durf ideeën en producten op de plank te leggen als ze niet direct bruikbaar zijn of niet het gewenste resultaat opleveren. Wellicht kunnen deze in de toekomst hergebruikt worden. 'Dont kill ideas!'.
  6. Snelheid. Breng een product zo snel mogelijk op de markt. Hoe eerder feedback van je gebruiker des te eerder weet men of men op de goede weg zit of juist nog een (te) lange weg te gaan hebt.
  7. Data data data.. passie voor een product hebben is niet genoeg. Probeer elk proces te kwantificeren, zodat resultaten meetbaar zijn.
  8. De gebruiker. Zet de gebruiker ten alle tijden op nummer 1. Een tevreden gebruiker verlengt de houdbaarheidsdatum van het product.
  9. Geef de werknemer de ruimte om aan zijn eigen initiatieven te werken. Google hanteert de zogeheten 20% regel: een werknemer mag 20% van zijn werktijd besteden aan een eigen project.

w3lab | foto

Tristan Teunissen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies