Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Het zijn belangrijke weken voor retail Nederland. December is de maand waar we als consument flink de portemonnee trekken. Uit onderzoek van Lootjestrekken.nl blijkt dat we dat voornamelijk online doen.
Dit jaar geeft 52% van de sinterklaasvierders aan hun cadeaus online te bestellen. Vorig jaar lag dit percentage iets lager (47%). Het wordt de “Sinterklaas” ook wel heel makkelijk gemaakt zeker wanneer men zijn of haar verlanglijstje netjes vooraf invult. Met een druk op de knop heb je je Sinterklaas cadeau al besteld. Dit jaar wordt er per persoon gemiddeld voor €100,- besteed aan sinterklaascadeaus.
Traditioneel is de maandag voor Sinterklaas, maandag 28 november, vandaag dus, de dag waarop de meeste online aankopen worden gedaan in de aanloop naar Sinterklaas. Dit jaar valt het samen met Cyber Monday.
Cyber Monday is over komen waaien uit Amerika en is de eerste maandag na Black Friday. Op Cyber Monday krijgen consumenten relatief veel korting. Het verschil tussen Black Friday en Cyber Monday is dat tijdens Cyber Monday de aanbiedingen alleen online verkrijgbaar zijn.
Verder lezen over Online Shop
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Online13.07.2024
Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels
Online01.07.2024
Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China
Online27.06.2024