Coffee corner06.03.2021

Blokker gaat met eigen betaalbare koffiecups de markt op


Heel stiekem is Blokker al een tijdje tegen de schenen aan het schoppen van de grote spelers op de koffiemarkt. Dit alles begon vorig jaar met het op de markt brengen van een eigen koffiemachine waar koffiecups in moesten. Deze week is een nieuwe stap gezet door vier smaken koffiecups op de markt te brengen onder het eigen merk.

Sowieso is dit een uniek moment voor het bedrijf, want het is voor het eerst in de geschiedenis dat Blokker onder een eigen merk voedingswaren verkoopt. Volgens directeur Jeanine Holscher is het een logische stap, zo zegt ze in het AD: “Mensen drinken door de coronacrisis ook veel meer koffie thuis. Vandaar dat we een volgende stap wilden maken en ook onze eigen koffiecups wilden ontwikkelen.”

Drie keer goedkoper

De cups die het bedrijf gaat verkopen passen natuurlijk in de eigen koffiemachine, maar ook in die van andere producenten zoals Nespresso. Het toeval wil ook nog eens dat je bij Blokker voor 20 cups 2,49 euro betaald. Omgerekend is dat 12,5 per koffiecup terwijl de goedkoopste cups van Nespresso 39 cent per capsule kosten. Die zijn dus drie keer zo duur.

Vier smaken

De premium koffies zijn samengesteld door ervaren koffiebranders met bonen uit Azië en Zuid-Amerika en worden gebrand in een koffiebranderij in Noord-Brabant. De koffies zijn er in de smaken: mild (goud), pittig (roze), rijk (zwart) en decaf (blauw). En ze zijn door duurzaamheidsorganisatie Rainforrest Alliance gecertificeerd.

De gouden cup (mild) is gemaakt van 100% Arabicabonen uit Brazilië en Colombia en dat maakt het een zachte aromatische koffie voor de hele dag. De roze cup (pittig) is gemaakt met ongewassen Arabicabonen uit Brazilië waardoor het een volle, krachtige koffie is met een bite.

De zwarte cup (rijk) is gemaakt van 100% Arabicabonen uit Brazilië, Colombia en India. Door de subtiele branding krijgt de koffie een goede balans tussen bittere en zoete tonen met een vleugje chocola. Vol van smaak dus. De blauwe cup (decaf) is gemaakt van 100% Arabicabonen. Dat maakt een intense, romige koffie met smaak maar dan zonder de cafeïne.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Food

Zo haal je magnesium uit je voeding

Ben je wat meer aan het sporten, heb je last van je zenuwen of wil je gewoon bijdragen aan een goede gezondheid? Dan is magnesium uit voeding een essentieel mineraal om je lijf te helpen.

Lifestyle17.06.2024

Zo haal je magnesium uit je voeding

De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!

Comfortfood is ultrabewerkt voedsel waarvan de verschillende ingrediënten zo op het oog nauwelijks nog te herkennen zijn. Gebruikte ingrediënten zijn doorgaans op een industriële wijze opgewerkt om bepaalde wenselijke bestanddelen of structuren te verkrijgen.

Online14.06.2024

De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!

Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken

Light-producten zijn tegenwoordig nauwelijks meer weg te denken uit ons voedselassortiment. Bepaalde voedingsmiddelen worden tegenwoordig gezoet met laagcalorische kunstmatige zoetstoffen ter vervanging van het hoogcalorische suiker.

Nieuws13.05.2024

Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken

Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegen
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar

Heerlijk om in dit techno tijdperk even een berichtje te maken over een 100-jarig fenomeen. Gisteren was het namelijk precies 100 jaar geleden dat Douwe Egberts haar legendarische spaarprogramma lanceerde. Het sparen van...

Coffee corner05.03.2024

Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

KLM zorgt ervoor dat ze aan boord van vliegtuigen minder voedsel verspillen door het toepassen van kunstmatige intelligentie. AI-programma’s stellen de vliegmaatschappij in staat beter te voorspellen hoeveel passagiers...

Nieuws07.02.2024

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven

Domino’s blijft innoveren en nieuwe manieren bedenken voor maaltijdbezorging. De volgende stap is Domino’s DxB, een e-bike die speciaal is ontwikkeld om kwaliteit en warmte te waarborgen tijdens het bezorgen van pizz...

Gadgets16.01.2024

Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven

Het is wel nog een demo-model
HelloFresh en Nierstichting gaan voor minder zout

HelloFresh is een populaire maaltijd bezorgservice, vooral bij werkende millennials. Elke week een doos met een aantal kant en klare ingrediënten en de bijbehorende recepten. Kruiden, zoals zout en peper, moet je zelf t...

Nieuws19.09.2023

HelloFresh en Nierstichting gaan voor minder zout

Volkswagen verhoort curryworst smeekbedes

Iets meer dan twee jaar geleden besloot Volkswagen dat het tijd was om de bedrijfskantine van het bedrijf te ontdoen van vlees. Een van de populairste lunchsnacks wat nota bene de Volkswagen Curryworst. Inderdaad, een wu...

Nieuws31.08.2023

Volkswagen verhoort curryworst smeekbedes