Rivièra Maison kiest voor Insider om e-commerce groei te versnellen

Rivièra Maison kiest voor Insider om e-commerce groei te versnellen

Vorig artikel Volgend artikel

Rivièra Maison, een iconisch internationaal woon- en interieurmerk, kondigt een samenwerking aan met Insider, 's werelds meest toonaangevende Growth Management Platform. Sterke onsite personalisatie, geoptimaliseerde- en relevante klantervaringen voor elk digitaal contactmoment zijn de fundering van een langetermijnstrategie voor digitale transformatie.

Growth Management Platform

In samenwerking met Insider biedt Rivièra Maison haar klanten online dezelfde persoonlijke ervaringen die ze gewend zijn in de winkel. Insider's eenvoudige integratie, complementair productaanbod en de ervaren digital growth consultants, maken dat Insider’s Growth Management Platform (GMP) de juiste keuze is om de ambitieuze digitale doelen van het merk te bereiken.

"Insider's Growth Management Platform stelt Rivièra Maison in staat om snel gepersonaliseerde scenario's te testen. Ons volledige scala aan personalisatie- en growth mogelijkheden versterkt online groei, creëert waarde voor consumenten en helpt Riviera Maison om belangrijke KPI’s door de gehele funnel te verbeteren met als doel een positieve ROI realiseren. Ik zie een mooie toekomst tegemoet betreft het personaliseren van de customer journeys van Riviera Maison,” aldus Bas Drogtrop, Country Manager Benelux bij Insider.

Personalisatie strategieën

Rivièra Maison zal haar online verkopen verhogen door personalisatie strategieën, waaronder cross-selling van accessoires met intelligente productaanbevelingen voor vaak samen gekochte items. Het merk zal personalisatie ook gebruiken voor inspiratie, en om producten te bundelen en aan te bevelen door middel van segmentatie en zo inspelen op realtime klantgedrag.

Insider's Growth Management Platform helpt Rivièra Maison haar eCommerce doelen te bereiken door de inzet van geïndividualiseerde- en relevante cross-channel ervaringen. Hierbij wordt door middel van uitvoerige A/B tests, inzet van predictive segmentatie en cart abandonment campagnes waarde gecreëerd voor klanten in elke fase van het aankoopproces.

Door gebruik te maken van de personalisatie functies van Insider, zoals ‘recent bekeken items’, heeft Rivièra Maison inmiddels een stijging van 1.6% in hun conversieratio en een stijging van 15.7% in de gemiddelde bestelwaarde (AOV) bereikt.

Met dank aan Insider hebben we veel out-of-the-box scenario's kunnen testen die eenvoudig in te richten zijn en al snel tot conversieverbeteringen hebben geleid. De intelligentie in de software is van toegevoegde waarde voor ons platform en daarmee kunnen we accurater en effectiever personaliseren. In de toekomst zullen we nog meer scenario's gaan testen om onze klant zo de juiste propositie op het juiste moment te laten zien. Insider begrijpt onze doelstellingen en is daarmee een hele fijne samenwerkingspartner.
- Sophie Hendriks, eCommerce Manager, Rivièra Maison.
Redactie Business

DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys. Hier heeft u de mogelijkheid tot het plaatsen van nieuws en/of persberichten gericht op de zakelijke...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies