DC Business25.03.2021

PVO kiest Ogilvy Social.Lab voor hun nieuwe campagne


Zonnepanelenleverancier PVO International heeft Ogilvy Social.Lab gekozen als bureau om hun ambities voor een duurzamere wereld tot leven te brengen met een nieuwe campagne.

Zonne-energie

De nieuwe campagne moet PVO ondersteunen in hun ambitie om de transitie naar een wereld die draait op zonne-energie te versnellen. Om die ambitie vorm te geven, heeft PVO zich ten doel gesteld om 180 miljoen zonnepanelen – één voor elk huishouden in de Europese Unie – in 2030 geïnstalleerd te hebben. Om deze ambitieuze doelstelling te verwezenlijken moeten nieuwe markten worden betreden, ondersteund door onderscheidende, menselijke communicatie.

Nieuwe markten

Frank Heijckmann, Commercial Director, PVO: “Om nieuwe markten te ontwikkelen, hebben we een grote share of voice nodig, ondersteund door een breed bereik. Tegelijkertijd willen we onszelf positioneren als een menselijk merk in plaats van een afstandelijk B2B-merk. Wij geloven dat Ogilvy Social.Lab het best uitgerust is om ons met beide te helpen en we kijken ernaar uit om met ze samen te werken.

Ogilvy Social.Lab

Ogilvy Social.Lab, onderdeel van het wereldwijde Ogilvy-netwerk, is de laatste twee jaar exponentieel gegroeid met nieuwe mensen en nieuw leiderschap op zowel business, strategie als creatie. Deze opleving is mogelijk gemaakt door de komst van nieuwe klanten waarvan PVO de meest recente is.

Jai Kotecha, Chief Executive Officer, Ogilvy Social.Lab Amsterdam: “Omdat duurzaamheid een van de grootste uitdagingen van onze generatie is, zijn we er trots op aan de bevordering ervan bij te dragen door de samenwerking met een ambitieus bedrijf als PVO, dat niet alleen een mooi doel nastreeft, maar er ook handen en voeten aan kan geven met concrete oplossingen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Duurzaam

Earth Day 2024: Waarom zijn bijen eigenlijk zo belangrijk?

Happy Earth Day 2024! Deze maandag staat geheel in het teken van de aarde en vooral het behoud van onze planeet. Onder andere dankzij bijen.

Nieuws22.04.2024

Earth Day 2024: Waarom zijn bijen eigenlijk zo belangrijk?

2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij

Weet je hoeveel van de stroom die je zonnepanelen opwekken je zelf gebruikt? 30 procent. De rest gaat terug het net op.

Technology12.04.2024

2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij

En dit is waarom
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw

Marketing12.04.2024

135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw

in de strijd tegen plastic
Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal

Er wordt nog steeds volop gezocht naar alternatieven voor plastic. We hebben bijvoorbeeld in de supermarkt al geen weggooibordjes meer van plastic, maar alleen van karton. Weggooi-messen? Die zijn van hout. Bomen geven o...

Nieuws29.03.2024

Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal

​Zonneplan gaat je zonnepanelen uitschakelen op piekmomenten

Zonneplan heeft iets nieuws bedacht om te zorgen dat het elektriciteitsnetwerk minder snel overbelast raakt: het schakel tijdelijk de omvormers van de zonnepanelen van klanten uit als het te veel wordt. Het gaat dan om d...

Nieuws22.03.2024

​Zonneplan gaat je zonnepanelen uitschakelen op piekmomenten

Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?

Vandaag de dag is een auto niet meer weg te denken uit onze wereld. En hoeveel problemen er ook aan verbonden zijn (files, brandstofprijzen, milieuschade, ongelukken, enzovoort), de mensheid blijft steeds meer nieuwe voe...

DC Business21.03.2024

Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?

Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in Nederland
​Nvidia maakt een tweede planeet aarde om levens te redden

Nvidia is bekend van chips, maar ook van intelligentie. Het heeft nu een tweede versie van aarde gecreëerd: een digitale tweeling, die kan laten zien hoe klimaatverandering eruitziet. Maar denk bijvoorbeeld ook aan het...

Technology20.03.2024

​Nvidia maakt een tweede planeet aarde om levens te redden

Het gaat niet goed met het vertrouwen van Nederlanders in duurzaamheid

Volgens de nieuwste gegevens van de Sustainable Brand Index heeft het vertrouwen van Nederlanders in de duurzaamheid van bedrijven inmiddels een dieptepunt bereikt. In het onderzoek scoort Tony Chocolonely wederom als de...

Marketing16.03.2024

Het gaat niet goed met het vertrouwen van Nederlanders in duurzaamheid

Tony Chocolonely nog steeds op één