DC Business15.05.2019

​Online versus offline marketing


Marketing is een belangrijk onderdeel voor vrijwel elke business: van naamsbekendheid creëren tot aankopen stimuleren en top of mind blijven. Het is niet meer weg te denken uit ons bestaan: je hoeft maar op straat te lopen of online te zijn en je komt marketinguitingen tegen. Online marketing heeft in de afgelopen jaren een enorme groei meegemaakt; er wordt steeds meer mogelijk in de digitale wereld. Hoewel offline marketing soms wat op de achtergrond lijkt te verdwijnen, is het nog steeds een essentieel onderdeel op marketinggebied. Beide toepassingen hebben hun eigen kracht, en wanneer ze succesvol samen worden ingezet, pluk je daar de vruchten van.

Online marketing de toekomst?

Tools als Google Analytics, Trello, Hootsuite, SEO keywords en Mailchimp geven ons de mogelijkheid om makkelijk online resultaten te meten en marketinguitingen samen te stellen en te versturen. Het overgrote deel van de bevolking bezit een smartphone en bevindt zich dagelijks in een online omgeving. Doelgroepen worden zo opgespoord door een klik op de knop, en honderden, duizenden klanten worden in één klap allemaal bereikt. Reclame wordt specifiek toegespitst op de desbetreffende doelgroep, waardoor de marketingboodschap zo effectief mogelijk wordt verspreid. Al deze elementen, in combinatie met de continue ontwikkeling van digitale middelen, maken online marketing onmisbaar en een essentieel onderdeel van het op de kaart zetten van je bedrijf.

Offline marketing: nog steeds waardevol

Ondanks de vele ontwikkelingen op online marketinggebied, is offline marketing nog steeds een waardevol onderdeel. Van buitenreclame tot stickers, posters en POS-materiaal; al deze uitingen hebben hun eigen voordelen en weten dichtbij de doelgroep te komen. Het voordeel van offline marketing is dat het niet zomaar kan worden weggeklikt of worden uitgezet; de doelgroep kan er minder makkelijk omheen. Daarbij komt kijken dat wanneer mensen regelmatig dezelfde boodschap tegenkomen in het dagelijks leven, de boodschap beter blijft hangen.

Online en offline combineren

Wanneer je voor succes gaat, is het belangrijk een kritische blik te werpen op zowel je on- als offline marketing uitingen. Een goede balans van communicatiekanalen is essentieel: de merkidentiteit blijft stabiel en de verschillende uitingen verwijzen door naar elkaar. Niet alleen online, maar ook in het (offline) dagelijks leven zullen je klanten je moeten kunnen vinden. Zorg bijvoorbeeld voor een goede online aanwezigheid en laat daarbij stickers bedrukken ter promotie van je bedrijf. Op deze manier versterken de twee communicatietoepassingen elkaar en trigger je mensen zowel off- als online.

Verder lezen over Offline

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

Door het scannen van een speciale bewegende digitale code op de CES in Las Vegas kon Constantijn van Oranje als eerste een bestand volledig offline ontvangen op zijn telefoon. De technologie voor deze offline manier van...

Startups11.01.2024

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

​5 trends voor rollup-banners

Heb je een beurs of evenement, dan is het heel erg handig om een rollup-banner mee te nemen. Ze zijn superhandig om mee te nemen en je zet ze heel makkelijk neer om te laten zien: dit is mijn stand. Maar vooral: om mense...

DC Business01.01.2024

​5 trends voor rollup-banners

Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’

Voortaan kan je met je Uber app ook een rit boeken voor een vriend of familielid. Want Uber lanceert nu een nieuwe “Ritten voor gasten- functionaliteit.” Waarmee het voor gebruikers mogelijk wordt om gemakkelijk een...

Mobile13.02.2023

Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’

​Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak

UPDATE 1 NOVEMBER 08:00 - Inmiddels is Roblox na drie dagen weer volledig online. Origineel artikel - Roblox is al drie dagen offline. Weet je nog dat Fortnite tijdelijk op zwart ging? Dat was een bewuste keuze om een o...

Gaming01.11.2021

​Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak

Spoiler: het is geen fastfoodketen
​Autobelettering: de do’s & don’ts

Online marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons bestaan, zeker nu de coronacrisis steeds meer ondernemers online dwingt. Hierdoor lijkt offline marketing soms naar de achtergrond te verdwijnen, terwijl o...

DC Business25.06.2021

​Autobelettering: de do’s & don’ts

​Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden

Als je denkt aan flyers, dan denk je waarschijnlijk aan reclame die in je brievenbus wordt gedaan, of mensen die je bij de uitgang van een evenement proberen te lokken naar een volgend evenement door middel van een pamfl...

DC Business24.06.2021

​Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden

Peaky Blinders bordspel – Under New Management

Haal een aantal goede flessen whiskey in huis, zorg voor voldoende chips en snacks en trommel al je beste maten op om samen een avondje het bordspel Peaky Blinders - Under New Management te spelen. Bereid je voor op een...

Entertainment03.12.2019

Peaky Blinders bordspel – Under New Management

By order of the Peak Blinders
​Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het

In het geheim onderzoekt Facebook om een eigen digitale munt te lanceren die ook offline te gebruiken is. Dat onthult zakenkrant Financial Times. Het medium baseert zich hiervoor op mensen die bekend zijn met het project...

Online29.05.2019

​Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het

Verder lezen over Online Marketing

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

TikTok krijgt meer bekende gezichten. Maar misschien niet hoe je denkt: het introduceert nu AI-avatars van creators die reclame maken.

Social Media18.06.2024

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers

Ikea heeft grootse plannen voor Roblox. Het wil zelfs 10 mensen aannemen om in zijn winkel te werken.

Marketing10.06.2024

IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen