Hotelchamp winnaar 'Sprout Challenger of the Year Award'

Hotelchamp winnaar 'Sprout Challenger of the Year Award'

Vorig artikel Volgend artikel

Hotelchamp heeft de Sprout Challenger50 Award gewonnen. Hiermee is Hotelchamp de meest uitdagende ondernemer van Nederland.

Challenger 2016

Sprout, een media platform dat zich richt tot ondernemers, selecteert jaarlijks vijftig innovatieve bedrijven die marktaandeel proberen af te pakken van de gevestigde orde om de markt te veranderen en te verbeteren. Vier van de vijftig ondernemers worden door de vakjury geselecteerd om te strijden om de titel ‘Challenger van 2016’. Hotelchamp, opgezet door Kristian Valk en Kasper Middelkoop, ging er dit jaar tijdens Sprout Challengerday met de prestigieuze titel van door.

Meest uitdagende ondernemer van Nederland

De jury besloot de startup uit Amsterdam, na een pitch van drie minuten, uit te roepen tot meest uitdagende ondernemer van het jaar vanwege de partijen die het uitdaagt; de giganten Booking.com en Expedia.com. "Dit is een David die het tegen gigantische Goliaths opneemt", aldus juryvoorzitter Bueters .

Een markt uit balans

Hotels zijn afhankelijk van grote boekingssites doordat ze 80% van alle online boekingen claimen. Daarbij blijven commissies stijgen en ontbreekt door online boekingen via derden rechtstreeks klantcontact. Kristian Valk: “De markt is uit balans, hoteliers zijn gefrustreerd en het is Hotelchamps ambitie om de hotelindustrie weer gezond te maken”.

Smart technology

Door middel van smart technology helpt het SaaS bedrijf hoteleigenaren rechtstreekse boekingen te vergroten. De technologie analyseert het gedrag en de karakteristieken van website bezoekers om gepersonaliseerde en wetenschappelijk onderbouwde klantinteracties te stimuleren. Hierdoor worden bezoekers overtuigd om direct bij het hotel te boeken. Aangesloten hotels zien directe boekingen stijgen met een gemiddelde van 30%. Binnen zes maanden tijd hebben meer dan 600 hotels uit 23 landen zich aangesloten bij Hotelchamp.

Op het lijf geschreven

"Deze prijs is ons op het lijf geschreven en het bewijs dat we op de goede weg zitten. Als je mij over een jaar weer spreekt, dan zijn wij waarschijnlijk in twee keer zoveel landen actief, met duizenden hotels ", aldus Kristian Valk.

Voorgangers van Hotelchamp zijn de succesvolle bedrijven Picnic (2015), Dedact (2014) en Snappcar (2013). Behalve de titel wint Hotelchamp 5.000 euro advies tegoed van EY en 6.000 euro mediawaarde op Sprout.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies