DC Business31.08.2020

Ecommerce-specialist Snakeware gaat goed


Awardnominaties, een jubileum en meer

Ecommerce-specialist Snakeware boert goed. Ondanks de coronacrisis weet het bedrijf goede zaken te doen. Dat in het jubileumjaar, waarin het ook nog voor een prestigieuze award is genomineerd. Snakeware bestaat dit jaar 25 jaar.

Het bedrijf helpt organisaties bij het realiseren van digitale doelstellingen, Dat deed het goed: de omzet steeg het afgelopen halfjaar met meer dan 20 procent ten opzichte van 2019. Bovendien werd flink geïnvesteerd in het eigen CMS Snakeware.Cloud en nieuwe medewerkers.

Beste Digital- en eCommerce-leverancier

Het Sneker bedrijf trok diverse nieuwe developers en online marketingconsultants aan om de groeiverwachtingen voor de rest van het jubileumjaar mogelijk te maken. Als kers op de taart is Snakeware door het Ict-vakblad Computable genomineerd als Beste Digital- en E-Commerce leverancier van 2020.

Snakeware ligt volgens CCO Ate van der Meer goed op koers. “De omzetstijging is het resultaat van onze strategie met blijvende focus op duurzame partnerships. Ook de warme belangstelling voor ons eigen software platform Snakeware.Cloud en kostenbeheersing in deze coronatijd zorgen voor een goed fundament voor verdere groei”, aldus een tevreden Van der Meer. Daarbij is het streven om Snakeware in de volgende groeifase een belangrijke challenger in de internationale CMS-markt te worden met uitdagende producties in de online business. Snakeware is hiervoor onder meer nog op zoek naar extra .Net- en full stack developers.

Computable Awards 2020

Naast het ondersteunen van de digitale business van opdrachtgevers, richt Snakeware zich met het headless CMS-platform Snakeware.Cloud steeds nadrukkelijker op data-driven marketing. Met het beschikbaar stellen van Snakeware.Cloud voor derden gaat Snakeware inmiddels de concurrentie aan met giganten als Sitecore en Episerver. Voor de jury van de Computable Awards 2020 reden om Snakeware te nomineren in de categorie Digital & E-commerce.

Een groep van in totaal 25 experts heeft alle voordrachten in de categorie Digital & E-commerce digitaal beoordeeld. Hun oordeel vormde de basis van waaruit de algemene jury van de Computable Awards tien genomineerden heeft bepaald. De voordrachten zijn beoordeeld op het onderscheidende vermogen van de leverancier, het onderscheidende vermogen van het product en wat het bedrijf bijzonder maakt.

Publieksstemming

De betrokken juryleden buigen zich over de genomineerden per categorie, een gemiddeld oordeel dat voor vijftig procent de winnaar bepaalt. Publieksstemming bepaalt voor de andere helft de winnaar. Vanaf vandaag kan hier door het publiek op de genomineerden gestemd worden. Op 24 november aanstaande worden per categorie de winnaars aangewezen.

Tot de klanten van Snakeware behoren prominente partijen als DPG Media, Accell Group (o.a. Batavus en Koga), RCN, Staatsbosbeheer, en ook supermarktketens Poiesz, Vomar en DetailResultGroep (DekaMarkt en Dirk). Snakeware won al diverse Dutch Interactive Awards met de op haar software ontwikkelde digitale producties.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over E-Commerce

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth
​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen