DC Business02.05.2016

Creatieve campagnes voor nieuwe A350 van Singapore Airlines


Vanaf 10 mei gaat Singapore Airlines de route tussen Amsterdam en Singapore vliegen met de A350, hun nieuwe toestel. Singapore Airlines komt daarom met twee nieuwe campagnes: The Ultimate A350 Challenge en The Dream Airplane of the Future. Beide campagnes zijn gefocust op de A350, maar zijn gericht op twee doelgroepen. The Ultimate A350 Challenge richt zich op de Nederlandse reiziger en The Dream Airplane of the Future focust zich op kinderen. Kinderen zijn immers de reizigers van de toekomst! De campagnes zijn gecreëerd aan de hand van de volgende positionering ‘Refresh the way you fly’. Beide campagnes zijn opgezet in samenwerking met creative agency Hammerfest uit Amsterdam.

The Ultimate A350 Challenge

De eerste campagne, The Ultimate A350 Challenge, is een game waarin dagelijkse feitjes gekoppeld worden aan de eigenschappen van de A350 en de service van Singapore Airlines. En het is de moeite waard, want de winnaar krijgt twee retourtickets naar Singapore, inclusief accommodatie in Singapore! De heenvlucht vindt plaats tijdens de inaugurele vlucht van Amsterdam naar Singapore op 10 mei 2016.

Het project past volgens co-founder en creative director Guy Lokhoff heel goed bij Hammerfest. “Dit komt vooral door de focus op engagement. De uitdaging was om innovatie tastbaar te maken en op een interactieve manier te delen met de consument. Dat de Singapore Airlines A350 super krachtig is zegt me niet zo veel. Daarom vergelijken we het toestel met herkenbare elementen zoals een Formule 1 wagen, zo komt het tot leven”, aldus Guy Lokhoff. Hammerfest is verantwoordelijk voor de social media (advertentie-)campagne en de microsite. The Ultimate A350 Challenge is te vinden op singaporeaira350challenge.nl

The Dream Airplane of the Future

Bij de tweede campagne, The Dream Airplane of the Future, worden Nederlandse basisschoolleerlingen in groep 6, 7 en 8 uitgedaagd om samen hun droomvliegtuig te ontwerpen. Hierbij mogen ze het design helemaal zelf bepalen, van afstandsbediening tot zitplaats. Het enige waar de leerlingen voor moeten zorgen is dat de herkenbare look van de Singapore Airlines livery in het vliegtuig wordt verwerkt. Op 7 juni 2016 zullen drie winnaars met hun hele klas naar het Luchtvaart-Themapark Aviodrome afreizen voor een volledig verzorgde schoolreis. Na een presentatie van de creatieve droomvliegtuigen worden de geldprijzen van Singapore Airlines uitgereikt, ter besteding aan innovatieve projecten.

Kardien de Werker, Sales & Communications Manager Singapore Airlines: “Singapore Airlines wil zich met de introductie van de A350-900 richten op onze toekomstige reizigers, zoals we dat ook gedaan hebben met de introductie van de Airbus A380 en het plaatsen van een A380 model in Madurodam. In samenwerking met Hammerfest heeft deze campagne de vorm gekregen die wij voor ogen hebben en die prima past bij de manier waarop wij deze nieuwe generatie (online) willen benaderen.”

Lokhoff: “Door de creativiteit van kinderen de vrije loop te laten, kom je dingen tegen die wij als volwassenen nooit zouden bedenken. Ook is het een mooie combinatie tussen plezier en leren, voor de kids, maar ook voor ons.” Hammerfest is verantwoordelijk voor de complete digitale media campagne. Meer over The Dream Airplane of the Future is te vinden op singaporeairdreamairplane.nl

Verder lezen over Online Marketing

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

TikTok krijgt meer bekende gezichten. Maar misschien niet hoe je denkt: het introduceert nu AI-avatars van creators die reclame maken.

Social Media18.06.2024

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers

Ikea heeft grootse plannen voor Roblox. Het wil zelfs 10 mensen aannemen om in zijn winkel te werken.

Marketing10.06.2024

IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen