Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Het technologie- en dataplatform Channel Factory, dat als een van de zeven bedrijven wereldwijd over een YouTube Measurement Program (YTMP)-licentie beschikt, heeft in Amsterdam een nieuw kantoor geopend. Met een omzet van meer dan $100 miljoen in 2020 is Channel Factory een van de meest succesvolle bedrijven in brandsafety- en brandsuitability-oplossingen voor YouTube en binnenkort ook voor Google en TikTok. Nick Beentjes (40 jaar) is aangesteld als Managing Director voor de Benelux. Het Amsterdamse team bestaat inmiddels uit 3 medewerkers.
Brandsafe en brandsuitable adverteren
Brandsafe en brandsuitable adverteren staan momenteel volop in de belangstelling. Dat komt mede door het toenemende aantal video’s en artikelen waar merken niet mee geassocieerd willen worden. Channel Factory is door zijn YTMP-licentie een van de zeven bedrijven wereldwijd die kunnen garanderen dat merken via hun pre-bidplatform honderd procent brandsafe en brandsuitable op YouTube kunnen adverteren. Door de licentie is het bedrijf in staat om de application programming interface (API) van YouTube 24/7 uit te lezen, waardoor zij precies weten wat de content en context is van de 500 miljoen video’s die per minuut op YouTube worden geüpload.
Channel Factory-oprichter Tony Chen legt uit wat het technologie- en dataplatform onderscheidt van andere aanbieders in de markt: “Doordat wij toegang hebben tot de YouTube-audiotranscripts zijn we in staat inclusion lists op te stellen waarmee we, in tegenstelling tot bedrijven die werken met white- en blacklists, realtime invloed kunnen uitoefenen op de performance van de campagnes. Er worden geen kanalen uitgesloten, wel video’s met een negatieve context. Dat stelt adverteerders gerust ten aanzien van brand safety en het vergroot ook de effectiviteit van hun campagnes.”
Uitbreiding naar de Benelux
Naast het opbouwen van nieuwe partnerships met lokale adverteerders en mediabureaus zal het Amsterdamse kantoor een strategische rol spelen in de samenwerking met bestaande Channel Factory-klanten die ook in Nederland actief zijn. De keuze voor Nick Beentjes als Managing Director Benelux kwam niet onverwacht. Eerder was Beentjes Investment Director bij Group M. Daarvóór bekleedde hij meerdere functies in de (online) advertentiemarkt, onder meer bij DPG Media.
Inspiratie voor Nederlandse merken en uitgevers
In een reactie op zijn benoeming zegt Beentjes: “Ik ben blij dat ik deel uit mag maken van de verdere expansie van Channel Factory. Het succes van het bedrijf in Amerika en de UK, die ook hoge eisen stellen op het gebied van brand safety, is duidelijk een inspiratie, waardoor we nu al werken voor alle mediabureaus, enkele overheidsinstanties en adverteerders als Lego en Apple. Natuurlijk helpt het ook dat het in Nederland niet eerder mogelijk was om op grote schaal transparant advertentieruimte in te kopen waarvan je als adverteerder zeker weet dat je merk binnen de juiste context verschijnt en brandsafe is. Daardoor ben ik ervan overtuigd dat ons product geen ‘nice to have’, maar een ‘need to have’ voor adverteerders is.”
[Fotocredits – PixieMe © Adobe Stock]
Verder lezen over Amsterdam
Nieuws30.12.2023
Het Amsterdamse Winterparadijs biedt toch nog een wintergevoel
Lifestyle13.12.2023
5 leuke dingen om als Nederlander in Amsterdam te doen
Events04.12.2023
De leukste winterse tips om nog dit jaar met vrienden te doen
Gadgets03.11.2023
Wel of niet kopen? Zo zit het nu met fatbikes in Nederland
Entertainment17.10.2023
Spotify opent Spotify Huis waar ADE-gangers kunnen ontspannen
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Mobile12.07.2023
Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour
Nieuws07.06.2023
Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam
En is op zoek naar tech-talentVerder lezen over Online Advertising
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Advertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Video22.11.2023
Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden
Nieuws07.11.2023
Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU
Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 novemberSocial Media03.10.2023
Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen
Social Media02.09.2023
‘Advertenties op Instagram binnenkort weg door abonnement’
Verder lezen over Online Video
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media04.04.2024
Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Online25.03.2024
5 manieren waarop AI je videomeetings gaat beïnvloeden
Technology24.03.2024
OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij
And so it beginsVideo13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media06.03.2024
Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok
Verder lezen over YouTube
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024