Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Het technologie- en dataplatform Channel Factory, dat als een van de zeven bedrijven wereldwijd over een YouTube Measurement Program (YTMP)-licentie beschikt, heeft in Amsterdam een nieuw kantoor geopend. Met een omzet van meer dan $100 miljoen in 2020 is Channel Factory een van de meest succesvolle bedrijven in brandsafety- en brandsuitability-oplossingen voor YouTube en binnenkort ook voor Google en TikTok. Nick Beentjes (40 jaar) is aangesteld als Managing Director voor de Benelux. Het Amsterdamse team bestaat inmiddels uit 3 medewerkers.
Brandsafe en brandsuitable adverteren
Brandsafe en brandsuitable adverteren staan momenteel volop in de belangstelling. Dat komt mede door het toenemende aantal video’s en artikelen waar merken niet mee geassocieerd willen worden. Channel Factory is door zijn YTMP-licentie een van de zeven bedrijven wereldwijd die kunnen garanderen dat merken via hun pre-bidplatform honderd procent brandsafe en brandsuitable op YouTube kunnen adverteren. Door de licentie is het bedrijf in staat om de application programming interface (API) van YouTube 24/7 uit te lezen, waardoor zij precies weten wat de content en context is van de 500 miljoen video’s die per minuut op YouTube worden geüpload.
Channel Factory-oprichter Tony Chen legt uit wat het technologie- en dataplatform onderscheidt van andere aanbieders in de markt: “Doordat wij toegang hebben tot de YouTube-audiotranscripts zijn we in staat inclusion lists op te stellen waarmee we, in tegenstelling tot bedrijven die werken met white- en blacklists, realtime invloed kunnen uitoefenen op de performance van de campagnes. Er worden geen kanalen uitgesloten, wel video’s met een negatieve context. Dat stelt adverteerders gerust ten aanzien van brand safety en het vergroot ook de effectiviteit van hun campagnes.”
Uitbreiding naar de Benelux
Naast het opbouwen van nieuwe partnerships met lokale adverteerders en mediabureaus zal het Amsterdamse kantoor een strategische rol spelen in de samenwerking met bestaande Channel Factory-klanten die ook in Nederland actief zijn. De keuze voor Nick Beentjes als Managing Director Benelux kwam niet onverwacht. Eerder was Beentjes Investment Director bij Group M. Daarvóór bekleedde hij meerdere functies in de (online) advertentiemarkt, onder meer bij DPG Media.
Inspiratie voor Nederlandse merken en uitgevers
In een reactie op zijn benoeming zegt Beentjes: “Ik ben blij dat ik deel uit mag maken van de verdere expansie van Channel Factory. Het succes van het bedrijf in Amerika en de UK, die ook hoge eisen stellen op het gebied van brand safety, is duidelijk een inspiratie, waardoor we nu al werken voor alle mediabureaus, enkele overheidsinstanties en adverteerders als Lego en Apple. Natuurlijk helpt het ook dat het in Nederland niet eerder mogelijk was om op grote schaal transparant advertentieruimte in te kopen waarvan je als adverteerder zeker weet dat je merk binnen de juiste context verschijnt en brandsafe is. Daardoor ben ik ervan overtuigd dat ons product geen ‘nice to have’, maar een ‘need to have’ voor adverteerders is.”
[Fotocredits – PixieMe © Adobe Stock]
Verder lezen over Amsterdam
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
DC Business29.07.2024
Toekomst van kantoorruimte: terug naar kantoor of toch thuis blijven werken?
Gaming15.07.2024
E-bikemerk Cowboy stopt onder druk Amsterdam met zijn racespel voor de fiets
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthNieuws30.12.2023
Het Amsterdamse Winterparadijs biedt toch nog een wintergevoel
Lifestyle13.12.2023
5 leuke dingen om als Nederlander in Amsterdam te doen
Events04.12.2023
De leukste winterse tips om nog dit jaar met vrienden te doen
Gadgets03.11.2023
Wel of niet kopen? Zo zit het nu met fatbikes in Nederland
Verder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Verder lezen over Online Video
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Online09.10.2024
Zoom krijgt veel meer integraties met AI
Artificial Intelligence04.10.2024
Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Social Media22.09.2024
Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard
Tech in Asia25.07.2024
Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie
Technology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
Verder lezen over YouTube
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024
Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan
Video05.09.2024
YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk
Tech in Asia25.07.2024
Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie
Online16.07.2024