​Banencreatie in ontwikkelingslanden en omzetverdubbeling brengen Talk360 in scale-up fase

​Banencreatie in ontwikkelingslanden en omzetverdubbeling brengen Talk360 in scale-up fase

Vorig artikel Volgend artikel

Talk360 heeft in het afgelopen jaar haar omzet verdubbeld en banen gecreëerd in ontwikkelingslanden. Ook het belvolume heeft met meer dan 100.000 minuten per dag, een verdubbeling laten zien ten opzichte van maart 2020. Het Nederlandse bedrijf met kantoren in o.a. India, Zuid-Afrika en Nigeria sluit met deze resultaten de start-up fase af.

41% ervaart communicatiebarrière

Het snelgroeiende Nederlandse FinTech bedrijf helpt mensen wereldwijd door internationaal bellen naar mobiele en vaste nummers zonder internet, betaalbaar te maken. Steeds meer mensen beschikken over een smartphone en een internetverbinding is inmiddels voor velen heel normaal. Toch heeft 3,17 biljoen van de wereldbevolking geen toegang tot internet of een slechte verbinding. Dit betekent dat deze mensen niet bereikt kunnen worden met gratis online bel-apps. Daarnaast zorgen ‘internet shutdowns’ regelmatig voor een volledige afsluiting van het internet. Zoals onlangs in Myanmar en Ethiopië het geval was. Talk360 dankt mede haar groei aan het grote aantal (nieuwe) appgebruikers tijdens deze shutdowns.

FinTech en banencreatie in ontwikkelingslanden

Het afgelopen jaar heeft Talk360 ook haar purpose nadrukkelijker tot uitvoering gebracht met de nieuwe tagline: ‘Connecting lives – Bridging distance’. Hierbij ligt de focus niet alleen op het verbinden van mensen, maar ook op social impact. Om dit te bereiken heeft Talk360 haar team flink uitgebreid om meer lokaal te kunnen werken en banen te creëren, van Afrika tot India. De infrastructuur en culturele behoeften van de verschillende landen en communities vragen om een grote diversiteit aan cash-, mobiele- en online betaalmethoden. Talk360 streeft ernaar dat iedereen ter wereld, ongeacht de sociale of financiële achtergrond, haar app tegoed kan verkrijgen.

We zijn blij dat wij nu naar de volgende groeifase doorstomen en steeds meer ‘underserved’ communities kunnen helpen met het toegankelijk maken van persoonlijk contact. Het is prachtig om te zien hoe onze groei is versneld nu wij ons meer op onze missie richten in plaats van op koude cijfers. Onze journey is pas net begonnen. We streven naar een wereld waar 100% van de bevolking de mogelijkheid heeft om Talk360 tegoed te kopen en in contact te zijn met dierbaren.
- Hans Osnabrugge, CEO van Talk360.
[Fotocredits - Dirima © Adobe Stock]
Redactie Business

DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys. Hier heeft u de mogelijkheid tot het plaatsen van nieuws en/of persberichten gericht op de zakelijke...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies