DC Business17.10.2017

Acht digital marketing bureaus bundelen krachten: Dall Int.​


Acht onafhankelijke digital marketingbureaus in Europa hebben vandaag naar buiten gebracht dat zij de krachten gaan bundelen in een internationale alliantie genaamd Digital Alliance International (kortweg: Dall Int.). Traffic Builders, een van de initiatiefnemers van de alliantie, vertegenwoordigt de Nederlandse markt binnen deze samenwerking. Daarnaast nemen deel: Web2Media, AWE, Bluerank, Sleeping Giant Media, Universem & Rich Clicks.

Het is een groep van toonaangevende, onafhankelijke digital marketingbureaus en ze gaan een krachtig alternatief bieden voor de traditionele, internationale media holdings. De deelnemede bureaus behoren tot de top 3% best presterende “Google Premier Partners” in EMEA en formaliseerden het unieke samenwerkingsverband met medewerking van Google op diens Europese hoofdkantoor in Dublin.

Naast intensieve samenwerking met en voor internationale opdrachtgevers, heeft de alliantie ook kennisdeling en gezamenlijke productontwikkeling hoog op de agenda staan.

100 jaar ervaring

Gezamenlijk hebben de deelnemende bureaus ruim 400 specialisten, ca. 1.000 opdrachtgevers en ruim 100 jaar ervaring met digital marketing, analytics en marketing automation in zowel B2B als B2C branches door heel Europa. Vandaag de dag biedt alliantie lokale digital expertise in de Nordics, Nederland, België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Polen en Oost- en Centraal-Europa.

We hebben een zeer sterke alliantie gevormd waarmee we internationale opdrachtgevers verzekeren van de beste lokale kennis en expertise, verzorgt door toonaangevende digital marketingbureaus. Met ruim 400 lokale specialisten en meer dan 50 verschillende certificeringen verspreid over 10 Europese markten, dekt de alliantie letterlijk elke expertise binnen het digital marketing & sales landschap anno nu,” aldus Allan Jørgensen, voorzitter van Dall Int.

Nederland

Wolter Tjeenk Willink, oprichter van Traffic Builders – een van de grootste onafhankelijke digital marketingbureaus van Nederland en mede-initiatiefnemer van Dall Int.: “De markt vraagt om een solide, transparant en onafhankelijk alternatief voor de traditionele media holding bedrijven, zo merkten wij bij onze grotere opdrachtgevers. Daarnaast zien ook steeds meer opdrachtgevers in het midden- en grotere segment van het MKB mogelijkheden buiten Nederland. Als je ambitie is om vanuit Nederland de internationale markt te veroveren, vraagt dat om centrale aansturing en lokale uitvoering van internationale digital marketing activiteiten. Door deze alliantie zijn we beter dan ooit in staat om opdrachtgevers hierin te voorzien.

Ambitie

Nog voor het einde van het jaar wordt volledige dekking van Europa verwacht door een netwerk van geselecteerde, onafhankelijke digital marketingbureaus verwacht. De ambities reiken uiteindelijk ook tot buiten Europa.

[Afbeelding ©
NicoElNino
– Adobe Stock]

Verder lezen over Digital

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Schandalen als gevolg van ontsporende Artificial Intelligence (AI) zullen de aankomende jaren hoogstwaarschijnlijk een wereldwijd probleem gaan vormen. De uitrol en integratie van AI's binnen online toepassingen zullen n...

Online18.03.2024

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijn
​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel

In Diergaarde Blijdorp sta je oog in oog met veel van het moois dat de wereldwijde natuur te bieden heeft. Maar Blijdorp is zoveel meer dan alleen een dierentuin. Het heeft ook een sterke focus op soortbehoud en natuurhe...

Marketing28.11.2023

Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel

Blijdorp wil impact maken!
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award

Begin 2024 gaan er in totaal 70 Nederlandse startups naar de techbeurs CES in Las Vegas om daar hun innovatieve technologische oplossingen te presenteren aan potentiële klanten en investeerders. Het gaat om uitdagingen...

Startups16.11.2023

Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award

​Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!

Je herkent het misschien wel? Apps of toepassingen die zeggen beter voor jou te werken als je ze toestaat om bepaalde gegevens over jou en jouw gebruik te verzamelen en te analyseren. Binnen de instellingenmenu's van app...

Online28.04.2023

​Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!

Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeteren
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals

Ruim 1.500 ambitieuze digital marketeers verzamelen zich op donderdag 8 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam voor de Emerce Digital Marketing Live! Tijdens dit event krijg je een update van de laatste trends en ontw...

Events07.04.2023

Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals

Second Life komt als app uit op smartphones

Als we het over het metaverse hebben, dan komt vaak het spel -of eigenlijk online leven- Second Life voorbij. Het was een enorme hit in 2007, waarin je een avatar kon maken die dan online met andere avatars (waar dus ook...

Metaverse17.03.2023

Second Life komt als app uit op smartphones

Een tweede leven voor Second Life?
Toegankelijkheid: er is nog steeds werk aan de webwinkel!

Alle Europese webwinkels moeten in juni 2025 digitaal toegankelijk zijn. Dat ze nog niet zover zijn, bleek wel uit onderzoek dat wij vorig jaar publiceerden. Dit jaar namen wij opnieuw de proef op de som en er blijkt nog...

Online23.02.2023

Toegankelijkheid: er is nog steeds werk aan de webwinkel!

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes