De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Acht onafhankelijke digital marketingbureaus in Europa hebben vandaag naar buiten gebracht dat zij de krachten gaan bundelen in een internationale alliantie genaamd Digital Alliance International (kortweg: Dall Int.). Traffic Builders, een van de initiatiefnemers van de alliantie, vertegenwoordigt de Nederlandse markt binnen deze samenwerking. Daarnaast nemen deel: Web2Media, AWE, Bluerank, Sleeping Giant Media, Universem & Rich Clicks.
Het is een groep van toonaangevende, onafhankelijke digital marketingbureaus en ze gaan een krachtig alternatief bieden voor de traditionele, internationale media holdings. De deelnemede bureaus behoren tot de top 3% best presterende “Google Premier Partners” in EMEA en formaliseerden het unieke samenwerkingsverband met medewerking van Google op diens Europese hoofdkantoor in Dublin.
Naast intensieve samenwerking met en voor internationale opdrachtgevers, heeft de alliantie ook kennisdeling en gezamenlijke productontwikkeling hoog op de agenda staan.
100 jaar ervaring
Gezamenlijk hebben de deelnemende bureaus ruim 400 specialisten, ca. 1.000 opdrachtgevers en ruim 100 jaar ervaring met digital marketing, analytics en marketing automation in zowel B2B als B2C branches door heel Europa. Vandaag de dag biedt alliantie lokale digital expertise in de Nordics, Nederland, België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Polen en Oost- en Centraal-Europa.
“We hebben een zeer sterke alliantie gevormd waarmee we internationale opdrachtgevers verzekeren van de beste lokale kennis en expertise, verzorgt door toonaangevende digital marketingbureaus. Met ruim 400 lokale specialisten en meer dan 50 verschillende certificeringen verspreid over 10 Europese markten, dekt de alliantie letterlijk elke expertise binnen het digital marketing & sales landschap anno nu,” aldus Allan Jørgensen, voorzitter van Dall Int.
Nederland
Wolter Tjeenk Willink, oprichter van Traffic Builders – een van de grootste onafhankelijke digital marketingbureaus van Nederland en mede-initiatiefnemer van Dall Int.: “De markt vraagt om een solide, transparant en onafhankelijk alternatief voor de traditionele media holding bedrijven, zo merkten wij bij onze grotere opdrachtgevers. Daarnaast zien ook steeds meer opdrachtgevers in het midden- en grotere segment van het MKB mogelijkheden buiten Nederland. Als je ambitie is om vanuit Nederland de internationale markt te veroveren, vraagt dat om centrale aansturing en lokale uitvoering van internationale digital marketing activiteiten. Door deze alliantie zijn we beter dan ooit in staat om opdrachtgevers hierin te voorzien.“
Ambitie
Nog voor het einde van het jaar wordt volledige dekking van Europa verwacht door een netwerk van geselecteerde, onafhankelijke digital marketingbureaus verwacht. De ambities reiken uiteindelijk ook tot buiten Europa.
[Afbeelding ©
NicoElNino
– Adobe Stock]
Verder lezen over Digital
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnMarketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Marketing28.11.2023
Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel
Blijdorp wil impact maken!Startups16.11.2023
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award
Online28.04.2023
Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!
Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeterenEvents07.04.2023
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals
Metaverse17.03.2023
Second Life komt als app uit op smartphones
Een tweede leven voor Second Life?Online23.02.2023
Toegankelijkheid: er is nog steeds werk aan de webwinkel!
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023