Interactieve visuele statistieken WK 2014 nu online beschikbaar
MicroStrategy, normaal gesproken leverancier van analytics voor zakelijke toepassingen, biedt nu alle WK fans de mogelijkheid om in de kroeg eens verrassend uit de hoek te komen met originele WK-weetjes. Op een nieuwe si...

Reis-app voor Google Glass
Terwijl Google Plus steeds meer in de min raakt, is het Google Glass al halfvol (sorry, kon het niet laten).Maar terwijl het inderdaad steeds stiller wordt rond Google Plus (wanneer heb je daar voor het laatst iets gepos...

"Zorg investeert in social media, maar durf ontbreekt"
Zorginstellingen zijn van plan meer te investeren in social media. Maar liefst 41 procent geeft aan het gebruik te intensiveren en 10 procent wil een start maken. Ze hebben het dan vooral over Twitter en Facebook. In vee...

Wordt 'We Heart It' de volgende Social Media Hit?
Tien jaar Facebook en de eerste scheurtjes verschijnen. Deze week kwamen twee onderzoekers van Princeton met het - toch wel opmerkelijke - bericht dat Facebook tegen het einde van 2017 nog maar 20% van het huidige aantal...

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65
Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

Voetbalfans starten massale zoektocht en ruilhandel WK-tickets
Sinds de FIFA WK 2014 loting, afgelopen vrijdag, is wereldwijd de zoektocht naar, en uitruil van, voetbaltickets goed losgebarsten. Viagogo, 's werelds grootste ticket marktplaats, heeft naar eigen zeggen inmiddels meer...

Zapfi en Weve analyseren mobiel klantgedrag
Behavioral marketing op basis van big data Mobiele marketing is hot. Er zijn nu al meer mobiele apparaten in gebruik dan pc's en dat aantal gaat alleen maar verder groeien. Daarbij gaat het vooral om smartphones, appara...

Start-up Xuntos wil gemeentelijke webbranche opschudden
"Standaardisatie gemeentelijke websites levert snelle bezuiniging op"Binnen een week een toegankelijke, ‘toptaken’-website voor gemeentes. Dat is waar start-up Xuntos zichzelf mee in de markt zet. Kwaliteit hoeft hel...

Verantwoord vlees via social media
CoCreatie en Culinair matchmaking via KoKetenOmdat het internet uitstekend geschikt is om ook in de 'long tail' en heel specifieke niches vraag en aanbod bij elkaar te brengen, is het InnovatieNetwerk nu bezig met een...

Chanel No. 5 wordt Viral No. 5
Chanel heeft een viral. Gewild of ongewild. NRC Next en DWDD maakten al melding van de foute Brad Pitt commercial, maar met alle spoofs mogen we inmiddels wel spreken van een viral.Het gebeurt met regelmaat dat content...

Futurist Mike Walsh: 'Think big, think new, and think quick'
Ik heb altijd een beetje moeite met futuristen. Ofwel trappen ze voor mijn gevoel open deuren in, ofwel doen ze aankondigingen of zien ze trends waar ik het helemaal niet mee eens ben. Maar misschien is dat wel precies w...

Klagers op social media verwachten razendsnelle respons
Dat we meer haast hebben, dat wisten we al. En dat we permanent op zoek zijn naar instant bevrediging ook. De communicatie is steeds vluchtiger en wachten is funest voor klantentevredenheid. Dat wordt nog maar eens beves...
