Waarom de Toyota Adventure modellen écht onverwoestbaar zijn

Waarom de Toyota Adventure modellen écht onverwoestbaar zijn

Vorig artikel Volgend artikel

Met de vakantie voor de deur kan je weer de keuze gaan maken wat je gaat doen. De een haakt de caravan achter de auto en rijdt richting een camping Frankrijk. Een ander, en dat zijn er steeds meer, verlangt meer naar wat spanning. Even echt ontsnappen aan de gedigitaliseerde wereld en niet jezelf met een iPad aan de rand van het zwembad terugvinden.

De meer avontuurlijke lifestyle is weer helemaal in opkomst. Als contrast op de cleane en gestructureerde computer en data gestuurde hedendaagse wereld, zoeken mensen steeds vaker het avontuur op. Van extreme sporten, escape weekends tot reizen door IJsland. Ook roadtrips door onherbergzame gebieden zijn razend populair. Veilig, onverwoestbaar vervoer is daarbij wel onmisbaar. Heel vaak zal er dan gekozen voor een van de Toyota Adventure modellen, die brengen mensen niet alleen heen, maar ook weer terug. En dit is geen opschepperij, het is echt zo, en inmiddels al vele malen bewezen ook.

Op de meest onherbergzame plekken, van de pampa’s in Zuid-Amerika tot de Australische Outback, worden Toyota’s ingezet om mensen veilig van A naar B én weer terug te brengen. Het is dan ook niet voor niets dat het als meest onverwoestbare automerk van de wereld wordt beschouwd. Maar keer op keer weet Toyota met vlag en wimpel te slagen als het aan extreme tests wordt onderworpen. Hieronder hebben we er een aantal voor je op een rijtje gezet.

1. Top Gear - Killing a Toyota

We moeten even vele jaren terug voor deze aflevering. In een tijd dat Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May er nog bijlopen als broekies. Maar toen al was het geniale televisie. Bij de BBC is Top Gear uitgegroeid tot een ijzersterk merk en dat komt door dit soort tests.

Volgens Toyota was de Hilux pick-up uit die tijd zo goed als onverwoestbaar. Alle reden voor de heren om Hilux aan de ultieme test te onderwerpen. Van het laten overspoelen door de vloed tot aan brandstichting: het mocht allemaal niet baten, de Toyota bleef het doen.

2. Dakar Rally

De Hilux versie die getest werd door Top Gear is niet te vergelijken met de Toyota Hilux die afgelopen jaar mee deed in de zwaarste race ter wereld, de Dakar Rally.

En met succes. Toyota GAZOO Racing-coureur Bernhard ten Brinke heeft met zijn Toyota Hilux de 11de etappe van Dakar 2018 gewonnen. Een historische zege want niet eerder won een Nederlander een Dakar-etappe in de categorie Auto.

Dat geeft eens te meer aan dat dit icoon sterker is dan ooit! Daarmee blijft de Hilux, die dit jaar ook nog eens 50 jaar bestaat, dan ook wereldwijd ongekend populair.

hilux

3. De gevaarlijkste wegen

Ook TV programma’s als ‘De gevaarlijkste wegen’ zetten hun kandidaten met een gerust hart in een van de robuuste wagens. En het zijn niet de makkelijkste wegen waar de Acht BN'er koppels zich op begeven.

Levensgevaarlijke modderwegen langs diepe afgronden en ravijnen, extreme bergpassen en angstaanjagende jugleroutes. En die rijden ze gewoon voor de lol. Knéttergek. De nauwelijks begaanbare wegen vragen om een behoorlijke concentratie en ongekende rijkunsten. Maar dat doen ze natuurlijk allemaal in de veiligste / meest onverwoestbare auto's die er beschikbaar zijn. Juist de Adventure modellen van Toyota.

Niets houdt je tegen

Met een indringende oproep om je in het leven door niets tegen te laten houden, lanceert Toyota nu de Adventure Let’s go! campagne. De nieuwe Hilux en de vernieuwde Land Cruiser zijn veiliger dan ooit en met de RAV4 en de C-HR worden op een speelse manier de grenzen van het dagelijks leven verlegd. Deze campagne is een ode aan avonturiers die de spanning opzoeken en kiezen voor optimaal comfort en veiligheid.

Meedoen aan de adventure challenge

Mensen die kennis willen maken met de Adventure modellen worden uitgenodigd om aan de Toyota Adventure Challenge mee te doen. Met deze leuke, speelse testrit leer je dan alleen de bijzondere auto kennen, maar maak je ook kans op een super-spannende roadtrip t.w.v. € 10.000.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies