De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Taxibedrijven Uber en Lyft hebben het toegegeven: ook zij dragen bij aan het fileprobleem. Het gaat dan vooral om de drukte van auto’s in de grote stad. De bedrijven hebben samen een onderzoek laten uitvoeren waaruit blijkt dat 14 procent van de kilometers die in een stad worden verreden, met hun diensten worden gedaan.
Verkooppraat klopt niet
Dat is onhandig, want de bedrijven geven juist altijd aan dat hun diensten ervoor zorgen dat steden juist beter bereikbaar worden. Immers hoeven mensen minder vaak naar een eigen auto te grijpen. Echter blijkt nu dus dat deze verkooppraat niet helemaal klopt. Het onderzoek werd uitgevoerd in september 2018.
Er werden zes steden ‘gevolgd’ en de kilometers van de wagens werden er tegenop gewogen: Boston, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Seattle en Washington DC. Hoewel interdaad commerciële taxi’s, openbaar vervoer en persoonlijke auto’s het gros van het verkeer vertegenwoordigen, is er nog steeds een aardig aantal kilometers dat wordt veroorzaakt door de rit-apps. Het aantal is overigens aanzienlijk later in de gebieden rondom steden, waar vaak ook minder chauffeurs beschikbaar zijn.
New York
Helemaal ‘eerlijk’ is het onderzoek trouwens niet. Zo is bijvoorbeeld New York helemaal niet aan bod gekomen, terwijl dat juist Lyft- en Uberstad is bij uitstek. Aan de andere kant is die stad ook weer niet helemaal zo representatief, omdat minder mensen daar nu eenmaal zelf een auto bezitten. Bovendien is het openbaar vervoer heel anders in de big apple. De bedrijven hebben wel toegegeven dat het onderzoek oke is en dat ze toch een flinke bijdrage leveren aan het fileprobleem in de stad.
Om toch nog een wit voetje te halen en iets bij te dragen aan duurzaamheid, hebben ze fiets- en scooterdeeldiensten. Echter is het voor Uber en Lyft nog steeds zo dat de ritten die mensen via de apps kunnen bestellen en betalen, het meest lucratief zijn. Hoewel beide nu weten wat ze weten over hun bijdrage aan de drukte in de stad, is het niet direct duidelijk wat het daar verder nog tegen wil doen.
Verder lezen over Auto
Automotive19.04.2024
Helaas: je krijgt geen subsidie meer voor een tweedehands elektrische auto
Maar er komt iets voor terugLifestyle09.04.2024
De toekomst van ultrasoon reinigen in de automotive industrie
Innovatieve producten voor een grondige schoonmaakAutomotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
Automotive29.03.2024
Deze zelfrijdende auto kan ook autonoom driften
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandAutomotive11.03.2024
Tijdmachine: de praatpalen van de ANWB waren een geel berm-icoon
Automotive29.02.2024
Elon Musk stelt dat Tesla Roadster van 0-100 gaat in 1 seconde
Sneller dan geluidOnline28.02.2024
Oude auto’s op een dystopische sloperij: AI of echt?
Verder lezen over Uber
Online10.04.2024
Uber nu ook beschikbaar in Zwolle
Automotive11.01.2024
Kia gaat speciale PBV’s leveren aan Uber-chauffeurs
Kia PV5: een modulair voertuigAutomotive29.11.2023
Uber Rent: Je kan nu ook een auto huren vanuit de Uber app
Uber rent is here!Online12.09.2023
Komt er binnenkort eindelijk een klusjes-app naar Nederland?
Een heitje voor een karweitjeNieuws07.06.2023
Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam
En is op zoek naar tech-talentOnline18.05.2023
Minderjarigen kunnen nu ook een Uber bestellen
Niet overal even welkomAutomotive11.04.2023
3 grote problemen waar robottaxi’s mee kampen
Nieuws22.02.2023