Smartphone camera makers zien kansen voor de auto

Smartphone camera makers zien kansen voor de auto

Vorig artikel Volgend artikel

In Zuid-Korea zien camera makers kansen voor de steeds groter wordende markt van autocamera’s. Bij auto’s in het luxe segment worden in de meeste gevallen acht camera’s ingebouwd. Deze kunnen ingezet worden als hulp bij het inparkeren of het activeren van de remmen. Volgens Mcnex Co Ltd, een camera leverancier voor Samsung en de grootste maker van autocamera’s, kan dit aantal camera’s bovendien uitgebreid worden naar 12 als deze verder in de zijspiegels worden ingebouwd.

Deze cameratechnologie staat op het punt om verder uit te breiden in het lagere en middensegment. Volgens Techno Systems Research is hierdoor een zevenvoudige groei mogelijk tot 6.6 miljard dollar in 2018. Dit aantal kan alleen maar stijgen door de regelgeving van verplichte achter camera’s in de Verenigde Staten en daarnaast zullen de zelfrijdende auto’s in de toekomst ook veel camera’s nodig hebben om volledig autonoom te zijn. 

Lee Hyo-cheol, hoofd onderzoeker bij Hyundai Mobis zegt: ‘We expect the vehicle camera market to experience explosive growth’

Bekend is dat smartphone camera’s niet zomaar voor auto’s ingezet kunnen worden. Auto’s hebben vaak te maken met veel weerstand en grote verschillen in temperatuur. Daarom worden deze camera’s aan allerlei testen onderworpen. De verwachting is dat in 2020 83 miljoen auto camera’s worden verkocht. Dit zou vijfmaal zoveel zijn als er in 2012 zijn verkocht. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies