Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Het lijkt erop dat Google toch wat meer obstakels te nemen heeft met de zelfrijdende auto’s dan in eerste instantie werd verwacht. Uit een MIT Tech Review rapport, dat vorige week werd vrijgegeven, blijkt dat de wagens niet in staat zijn om door 99% van de VS te kunnen rijden, nog niet veel van parkeren afweet, en die als het sneeuwt of hard regent je nu nog maar beter kan laten staan.
Uiteraard gaat Google deze versie nog niet verkopen en heeft het gezegd dat de technologie grondig getest zal worden voordat ze dat ooit van plan zijn. Maar de zelfrijdende auto is duidelijk nog niet klaar, zoals blijkt uit de lijst van de dingen die het kan op dit moment nog niet kan.
Veel van de problemen hangen af van hoe goed de detectietechnologie op de wagen werkt en hoe goed er onderscheid gemaakt kan worden tussen verschillende objecten en in verschillende weersomstandigheden. De camera’s aanwezig in het voertuig herkennen het verspringen van een verkeerslicht, maar Google werkt nog steeds aan een oplossing om ervoor te zorgen dat de camera niet verblind wordt door bijvoorbeeld een lage avondzon.
Chris Urmson, hoofd van het Google car team, erkent dat de wagens nog heel wat navigatieproblemen hebben. Tegenover MIT Technology zegt hij: “I could contruct a construction zone that could befuddle the car.”
De auto’s detecteren voetgangers als bewegende, zuilvormige pixels. Hij erkent dat dit al voor problemen kan zorgen. Zo zouden de auto’s nog niet in staat zijn om een politieagent te spotten langs de kant van de weg die aangeeft dat het verkeer moet stoppen of juist moet doorrijden.
Maar het is niet alleen de reis zelf die voor problemen kan zorgen, voordat hieraan begonnen wordt moet de wagen een gedetailleerde route hebben van waar deze van plan is om heen te gaan. Een wagen kan het niet weten of er een nieuw stoplicht of stopbord is geplaatst op de al geprogrammeerde route. Google doet uiteraard wat het kan om deze problemen aan te pakken. Als een Google auto nu nieuwe dingen tegenkomt stuurt deze feedback naar de Google Maps software om deze te updaten.
De California Department of Motor Vehicles heeft inmiddels wel de regelgeving aangepast dat er met ingang van 16 september altijd een stuur in de wagen aanwezig moet zijn. In het eerdere prototype van Google’s zelfrijdende auto was dit namelijk niet aanwezig, en dan is zou het voor een bestuurder onmogelijk zijn om in te grijpen.
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Verder lezen over Zelfrijdende auto
Automotive29.03.2024
Deze zelfrijdende auto kan ook autonoom driften
Automotive27.02.2024
Apple Car is niet meer: Apple stopt met eigen auto
Automotive09.01.2024
Waymo start autonoom rijden tests op snelwegen
Voorlopig alleen voor eigen medewerkers in en rond PhoenixAutomotive27.12.2023
Zelfrijdende auto’s op Britse wegen in 2026
Gefaseerde uitrol en er moeten ook nog wel wat juridische hordes genomen wordenAutomotive16.11.2023
Zelfrijdende auto’s lijken nog ver weg: GM stopt er even mee
Automotive28.09.2023
Ford Blue Cruise: zonder handen aan het stuur over de Autobahn
Automotive25.09.2023
Zelfrijdende vrachtwagens zonder chauffeur stapje dichterbij in California
Automotive15.06.2023