De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De laatste Facebook campagne van Renault Nederland combineerde de online en offline wereld en gaf “liken” een nieuwe dimensie. De passie voor de nieuwe Renault Clio van Facebook fans werd gemeten door online likes offline te verzamelen. In 2 weken lukte het de fans om met deze offline likes het nieuwe model van Renault tot grote hoogte te tillen.
Voor de introductie van het nieuwste model gingen Renault Nederland en Dorst & Lesser via Facebook op zoek naar de passie van Nederland voor de nieuwe Renault Clio. Een hefboomconstructie werd gebouwd, waarbij aan de ene kant de nieuwe Renault Clio kwam te staan en aan de andere kant een Facebook box werd geplaatst. Deze offline constructie was online te zien via een interactieve livestream. Op het moment dat fans de auto een like gaven, konden ze door middel van de livestream zien hoe hun online like offline in de Facebook box werd geplaatst.
In 2 weken werden er meer dan 16.000 like duimpjes in de Facebook box geplaatst en was er genoeg passie verzameld om de nieuwe Renault Clio naar grote hoogte te brengen. Voor het eerst werd een auto gedragen door likes van een Facebook community. De livestream was op dat moment al meer dan 60.000 keer bekeken en stond ook op homepage van Ustream.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Verder lezen over Likes
Lifestyle19.01.2023
Waarom sommige mensen likes kopen op social media
Social Media22.02.2022
De geheime wereld van volgers & likes kopen op Social Media
Social Media14.07.2020
Dit zijn de Nederlandse merken en bedrijven die het beste scoren op Instagram
Mobile18.07.2019
Is dit het einde van openbare likes op Instagram?
Social Media03.05.2019
Instagram wil het aantal likes gaan verbergen
Influencers worden weer influencersSocial Media13.06.2017
Hoe geautomatiseerde like-bots en tools ook Instagram kapotmaken
Aantal volgers minder waardSocial Media01.03.2017
Wat is jouw politieke voorkeur volgens je Facebook likes?
Social Media06.05.2016