Technology11.09.2011

Hype? Groepsaanbiedingen in cijfers


Ondanks alle negatieve berichten rondom de eventuele beursgang van het Amerikaanse Groupon is daar in het gebruik niks van te merken, uiteindelijk wil de massa graag korting hebben dus wordt het succes van groepsaanbiedingen websites als Groupon en LivingSocial met de dag groter en maakt men hier dan ook massaal gebruik van.

hype-groepsaanbiedingen-in-cijfers.jpg
hype-groepsaanbiedingen-in-cijfers.jpg

Lab42 heeft in Amerika onderzoek gedaan hoe actief gebruikers van deze groepsaanbiedingen websites gebruik maken.

Zo wordt 55% van de gebruikers op de hoogte gebracht van groepsaanbiedingen middels email waarbij 60% echter alleen voor kortingen gaat van bedrijven waar ze bekend mee zijn.

35% van de gebruikers heeft in het afgelopen jaar gebruik gemaakt van meer dan 10 groepsaanbiedingen waarbij een groot deel (30%) tussen de 50 en 150 dollar besteed aan een aanbieding.

Qua populariteit is Groupon de grootste aanbieder waar 64% van de gebruikers gebruik van gemaakt, gevolgd door LivingSocial met 49%.

Bron: Lab42

Verder lezen over Groupon

Groupon gaat meer AI inzetten

We hebben in Nederland een ruime keuze aan dealsites: SocialDeal, WFDeals, Groupdeal en natuurlijk Groupon. Die laatste is wereldwijd enorm groot: ga je bijvoorbeeld op vakantie in Amerika, dan is het aan te raden even o...

Online16.08.2019

Groupon gaat meer AI inzetten

Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties

Groupon lanceert vandaag een compleet vernieuwde website in Nederland, evenals updates van de apps voor iPhone, Android en iPad. De nieuwe functies op de website en in de app moeten het consumenten makkelijker maken om...

Marketing25.08.2014

Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Groupon heeft eerder deze week bekend gemaakt nu ook in Nederland de zogenaamde 'Smart Deals' aan te gaan bieden. Hiermee biedt het bedrijf haar klanten de mogelijkheid om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te ontvangen, wa...

Online01.11.2013

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten

Groupon lanceert Local Hub, een zoekfunctionaliteit voor deals in Nederland. Local Hub is een nieuwe, online zoektool die het voor consumenten mogelijk maakt om deals te sorteren op hun locatie via een online kaart en hu...

Nieuws26.08.2013

Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden...

Advertising28.03.2013

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Groupon steeds dieper in het rood

Internetbedrijf Groupon lijkt niet meer van de rode cijfers af te komen. Het bedrijf presenteerde de cijfers van het vierde kwartaal en liet weten dat ze een verlies hadden van 81,1 miljoen dollar, wat een jaar eerder 65...

Social Media28.02.2013

Groupon steeds dieper in het rood

Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren

Groupon Nederland heeft met de Consumentenautoriteit afgesproken dat zij op 3 onderdelen haar dienstverlening aan consumenten zal verbeteren. De rol van Groupon blijkt namelijk niet altijd voor alle consumenten even d...

Online19.02.2013

Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren

Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen

Groupon heeft met betrekking tot het nationaal debat in de VS, voorlopig alle vuurwapen-gerelateerde aanbiedingen stopgezet. Michael Cargill, een vuurwapen rechten activist en eigenaar van Central Texas Gun Works, roept...

Online22.01.2013

Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen