Twitter gaat samenwerken met advertentiebedrijf WPP

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter gaat samenwerken met advertentiebedrijf WPP

Twitter gaat een wereldwijde samenwerking aan met WPP van Martin Sorrell op het gebied van gebruikersdata, het grootste advertentiebedrijf van de wereld. WPP vertelde dat de nadruk bij de samenwerking ligt op data en analytics, iets wat ze zelf 'data-driven marketing'noemen. Volgens Sorrell is Twitter belangrijk aangezien het sociale netwerk niet alleen groeit, maar ook duidelijk in real-time laat zien wat de houding en het gedrag van de consument is. 

Twitter is dus een interessante bron voor WPP als het gaat om gebruikersdata. Met de samenwerking hopen ze hun cliënten in de toekomst op een betere manier te voorzien met advertenties. De samenwerking zal ook leiden tot de lancering van nieuwe dataproducten en -diensten. Daarnaast zullen de gegevens van Twitter diep geïntegreerd worden in de media- en analyticsgereedschappen van WPP.

WPP gaf verder aan dat de samenwerking als doel heeft om beide bedrijven in de toekomst verder te kunnen laten ontwikkelen. De samenwerking met Twitter was nodig, aangezien WPP hiervoor weinig investeerde in het sociale netwerk. WPP investeerde wel zo'n 500 miljoen dollar in AOL en Yahoo en investeerde ook ruim 200 miljoen dollar in Facebook.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies