De top 10 merken op Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Tot de club van meest succesvolle Twitteraars behoren tegenwoordig 14 celebrities. Het gaat dan om Twitteraars met meer dan 10 miljoen (!!) volgers. De laatst toegeredenen tot dit elite clubje zijn Nicki Minaj, Oprah Winfrey en Ellen Degeneres. Als artiest of bekend persoon lijkt het niet echt rocket science om groot te worden op Twitter. Maar hoe zit het eigenlijk met merken? Wie zijn daar de grootste, en hoe groot zijn ze dan?

Op de hoogste trede van de ladder zit momenteel YouTube, met 10.276.984 volgers (en dit aantal zal ongetwijfeld anders zijn als je zelf kijkt naar het aantal volgers). Twitter zelf is goed voor de tweede plaats, met een kleine 9 miljoen volgers. Op nummer drie een verrassende: het Spaanse Twitteraccount van Twitter zelf @twitter_es. Logisch, maar soms lijken wij te vergeten hoeveel mensen op deze aarde Spaans spreken...

De top 10 merken op Twitter

Je zou kunnen zeggen dat Twitter zelf de grootste is, ook al is het verdeeld over twee accounts in verband met taal, het is en blijft hetzelfde bedrijf. De overall top 20, dus celebrities meegenomen, heeft 18 personen aan de top, en maar 2 merken. Als je kijkt naar Facebook, dan zijn de grootste accounts daar allemaal merken.

De top 10 merken op Twitter:

YouTube (@YouTube, 10.267.948 followers)
Twitter (@twitter, 8.868.563)
Twitter en español (@twitter_es, 8.484.581)
CNN Breaking News (@cnnbrk, 6.927.767)
TwitPic (@TwitPic, 6.708.775)
UberSocial (@UberSoc, 5.855.372)
The New York Times (@nytimes, 4.731.701)
NBA (@NBA, 4.535.694)
Google (@google, 4.468.778)
E! Online (@eonline, 4.269.255)

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies