De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een onderzoek van Estzter Hargittai en Eden Litt dat de veelzeggende titel “The Tweet Smell of Celebrity Success: Explaining Variation in Twitter Adoption Among a Diverse Group of Young Adults [PDF]” meekreeg en binnenkort in New Media & Society verschijnt tracht een antwoord te formuleren op een vlak dat velen fascineert: Wie zijn dan toch die Twitteraars en waarom begint iemand te twitteren?
De onderzoekers volgden 505 jonge Amerikanen uit verschillende bevolkingsgroepen en bestudeerden hun internetgewoonten op twee verschillende tijdstippen (2009 en 2010). Beide auteurs trachten ook een verklaring te vinden voor het succes van Twitter in het jaar dat het zijn gebruikersaantal gevoelig zag stijgen.
Opmerkelijk genoeg is Twitter opvallend populairder bij Amerikanen van Afrikaanse origine en bij mensen die goed vertrouwd zijn met het internet. Ook interesse in wat beroemdheden doen en entertainmentnieuws is een belangrijke aanwijzing in het gebruik van de microblogdienst. Maar daartegenover staat dat er geen aanwijsbaar verband is tussen Twitter en wie interesse toont in lokaal en internationaal nieuws of in politiek. Via
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024