Gisteren kondigde Matt Graves van Twitter op hun blog aan dat ze, in samenwerking gaan Hootsuite, een test gaan doen met promoted Tweets. Het verdienmodel voor Twitter krijgt hiermee eindelijk gestalte en is één van de laatste stappen van hun plan wat Twitter in april kenbaar maakte.
Matt licht in zijn blog artikel toe dat Twitter evenwichtige en welloverwogen keuzes maakt van de inzet van gepromote accounts en Tweets, zowel voor het verschijnen in de zoekresultaten (search) dan wel in de tijdlijn van de gebruiker. Het moet dicht bij de beleving van Twitter blijven, ongekunsteld dus.
De testperiode die nu gestart is, zal gehouden worden in samenwerking met Hootsuite. Niet iedere Hootsuite gebruiker zal de gepromote Tweets in zijn tijdlijn zien en bij de gebruikers die ze wel zien, kan deze ‘advertentie’ ook nog verschillen. De Tweets zullen relevant zijn in de context van de tijdlijn van de gebruiker, op dezelfde manier waarop Twitter nu omgaat met het tonen van gepromote accounts.
Pas na deze testperiode neemt Twitter de daadwerkelijke uitrol in overweging. Wel heeft onderzoek al uitgewezen dat Twitter promotie in de vorm van Promoted Products andere vormen van onine advertising overstijgt. Helaas worden er geen harde cijfers genoemd, daar ben ik dan persoonlijk weer in geïnteresseerd.
Twitter brengt het overigens niet onder een noemer ‘online advertising’ maar als:
“This next phase will bring Promoted Tweets to a wider audience and help even more people discover interesting accounts, people and information they may otherwise have missed.”
Verder lezen over Hootsuite
Social Media31.01.2018
Instagram API maakt het nu mogelijk om foto’s in te plannen
Hootsuite pakt het als eerste opSocial Media09.08.2015
Hootsuite maakt het nu mogelijk Instagram berichten in te plannen
Social Media03.06.2013
Winter is coming – Social media style [Infographic]
Social Media02.11.2012
HootSuite: 5 miljoen gebruikers, 290 medewerkers en 1,3 miljard verstuurde berichten [Infographic]
Social Media26.09.2012
Nieuw in Hootsuite: Conversaties
Social Media07.09.2012
Hootsuite neemt Seesmic over
Social Media28.08.2012
Twitter geeft ook op het web niet meer weer met welke client een tweet geplaatst is
Social Media13.07.2012
HootSuite: meer dan vier miljoen gebruikers [Infographic]
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024