Zendesk : Tickets voor bedrijven die Twitter serieus nemen

Vorig artikel Volgend artikel

Het gebruik van Twitter voor bedrijven blijft nog steeds een moeizame discussie. Het creëren van een account, als was het maar ter bescherming van je bedrijfsnaam, is een kwestie van minder dan een minuut, maar wat dan? Wat ga je "Twitteren", wie en hoe vaak (alsof daar een regel voor is) en misschien wel de moeilijkste van allen, wat doe je als je klanten gaan terug Tweeten of over je producten gaan discusiëren?

Die laatste is een enorm struikelblok voor bedrijven en heel vaak blijven Tweets met vragen en meer onopgevolgd hangen in Twitterspace. Gelukkig komen er steeds meer tools die je daarbij kunnen helpen. Een goed voorbeeld hiervan is Zendesk. Een leverancier van web-based customer support software. Met deze software krijg je een naadloze integratie van Twitter en een helpdesk ticketservirce.

Deze Twitter-tickets, door Zendesk omgedoopt in Twickets, kunnen eenvoudig worden verwerkt via een online-interface waardoor de conversatie met klanten een stuk gemakkelijker wordt en direct structuur krijgt. Onderstaande video laat zien hoe Zendesk werkt en welke hulpmiddelen je daarbij krijgt aangereikt. Meer info uiteraard beschikbaar via de website. Aanrader voor bedrijven die Twitter serieus nemen!

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies