Social media scores: scherpzinnig of zinloos?

Vorig artikel Volgend artikel
Social media scores: scherpzinnig of zinloos?

Bedrijven lijken steeds meer waarde te hechten aan 'rankings' op social media. Het kan gaan om diverse rankings, zoals de populairste sportaccounts of de ppulairste muziekaccounts. Maar is dit echt zo belangrijk? Via Unmetric is het mogelijk om als bedrijf een overzicht te krijgen van de verschillende rankings waarin een bedrijf of een andere instantie zich in bevindt en hoe hoog hun waarde is op social media. Degene met de hoogste score heeft de meeste betrokkenheid op social media. Een voorbeeld van een aantal sportteams is hieronder te zien. 

screen-shot-2012-12-04-at-5-16-40-pm 

Unmetric is niet het enige bedrijf dat rankings weergeeft van social online media. De webdienst Klout doet iets vergelijkbaars door bijvoorbeeld celebrities te weergeven i nde ranking, maar ook PeekYou toont ons rankings van de populariteit van rechters van het Amerikaanse Supreme Court, zoals hieronder te zien is:

screen-shot-2012-12-04-at-5-47-51-pm

 

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies