3 gouden Social Media Tips die je moet weten

Vorig artikel Volgend artikel
3 gouden Social Media Tips die je moet weten

Vraag jij jezelf ook af waarom niemand reageert op jouw berichten? Krijg je niet meer volgers of fans? Wil jij na vandaag ook effectief gebruik maken van social media?

Lees dan dit artikel en kom erachter hoe je aan de hand van deze 3 tips succesvol kunt worden met social media.


#1 Content is King

Steeds meer mensen starten hun eigen bedrijf en daarom neemt de concurrentie steeds meer toe. 96% van alle marketeers maakt gebruik van social media, maar velen van hen weten niet hoe ze social media moeten gebruiken. Na het lezen van dit artikel is het probleem na vandaag voor jou opgelost.

Ik ga ervan uit dat jij jouw eigen Facebook pagina hebt of dat je een pagina wilt aanmaken. De vraag is dan wat voor een informatie ga je hierop zetten? Je begint van te voren met het realiseren van een eenvoudige social media strategie. Als je social media strategie klaar is, is het belangrijk dat je weet wat voor informatie je hierop gaat zetten. Mensen die actief zijn op social media zitten in de social modus. In deze modus willen ze geëntertaind worden en lezen wat hun vrienden hebben meegemaakt en informatie lezen over hun interesses. Vandaar is het erg belangrijk dat je ervoor zorgt dat je informatie deelt die jouw doelgroep interessant vindt.

Dat kun je op de volgende manieren doen:

- Informatieve informatie over je branche 

facebook-informatieve-informatie


- Foto’s van bedrijfsactiviteiten

social-media-foto's--van-bedrijfsactiviteiten


- Grappige afbeeldingen en video’s

grappige-social-media-afbeeldingen


- Tips hoe je klanten je producten nog beter kunnen gebruiken

 
- Video referenties van je tevreden klanten 

Door het delen van deze informatie, zul je zien dat je meer fans krijgt die ook daadwerkelijk actief reageren op jouw content. Het gaat niet altijd om jouw bedrijf, het gaat erom dat je mensen laat zien dat je hun wilt helpen, dat je interessante informatie deelt en dat mensen waardevolle kennis kunnen opdoen als ze fan worden van jouw pagina. Oftewel: Je pagina heeft meerwaarde nodig. Meer tips zijn hier te vinden. 

#2 Engagement is Queen:

Als je stap 1 uitvoert dan zul je zien dat je meer actieve fans krijgen op jouw Facebook pagina. Echter is het nu belangrijk dat je laat zien dat je ook naar je fans luistert. Vele bedrijven reageren niet op de vragen van hun fans en hierdoor krijgen de fans het gevoel dat ze niet serieus worden genomen. Waarschijnlijk heb je net als ik wel eens een keer meegemaakt dat je een vraag stelde waarop je uiteindelijk nooit antwoord hebt gekregen. Dit is geen leuk gevoel en hierdoor raak jij het vertrouwen kwijt in het bedrijf.

Zorg er daarom altijd voor dat je reageert op vragen van jouw fans. Dit kun je op verschillende manieren doen:

- Als iemand heeft gereageerd op een stelling van jou, laat dan zien dat je zijn of haar bericht hebt gelezen door middel van de reactie te Liken.

- Als iemand een vraag aan jou stelt, reageer dan persoonlijk op deze vraag door middel van het persoon zijn naam in het bericht te taggen.

- Als de vraag te persoonlijk is, vraag dan het persoon of hij contact wil opnemen via telefoon, Facebook of email.

Door klaar te staan voor jouw fans zul je zien dat ze sneller jouw onderneming aanbevelen aan hun vrienden. Mond tot mond reclame is immers de beste reclame en daarom is het belangrijk dat je jouw fans serieus neemt op Facebook.

#3 Content is King and Engagement is Queen

De quote is bedacht door Mari Smith - internationaal social media leider. Je zult zien dat je meer actieve fans  krijgt door middel van waardevolle informatie en het laten zien dat je klaar staat voor je fans. Mensen willen meerwaarde zien in jouw pagina en willen niet fan van een pagina worden die op een spookstad lijkt. Zorg er daarom voor dat je stap 1 en 2 samenvoegt en allebei altijd uitvoert. Als je dit vol houd dan zul je zien dat je succesvol wordt op het gebied van social media.

Hebben deze 3 tips geholpen met het beantwoorden van jouw vragen? Laat hieronder een reactie achter.

Wouter Kleinsman

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies