Social Media10.04.2012

LinkedIn ‘Targeted Updates’ en ‘Follower Statistics’-tab


LinkedIn introduceert vandaag ‘Targeted Updates’ en de ‘Follower Statistics’-tab. Hiermee kunnen bedrijven nog gerichter met hun volgers communiceren. LinkedIn heeft een groep geselecteerd die deze nieuwe tools als eerste kan gaan gebruiken; dit zijn onder andere AT&T, Dell, Microsoft, Samsung Mobile wereldwijd, Philips Europe en het in Nederland gevestigde bedrijf Exact.

Deze groep marketeers krijgt als eerste toegang tot de krachtige segmentatie- en analysemogelijkheden die zij kunnen gebruiken bij het voeren van campagnes op hun LinkedIn-bedrijfspagina’s. Zij kunnen hun volgers groeperen op basis van categorieën als industrie, senioriteit, functie, bedrijfsomvang en plaats. Hierdoor kunnen zij, per doelgroep, zo relevant mogelijke informatie aanbieden waarmee de band tussen het bedrijf en de volger versterkt kan worden. Ook krijgen de marketeers toegang tot een dashboard waar zij de betrokkenheid van hun volgers kunnen bijhouden, zoals likes, shares, comments en het percentage van betrokkenheid door de tijd heen.

linkedin-targeted-updates-en-follower-st.jpg
linkedin-targeted-updates-en-follower-st.jpg

Clive Roach, Social Media Strategist bij Philips Healthcare, over de nieuwe functies: “LinkedIn’s Targeted Updates maakt het voor ons makkelijker om in contact te komen met onze volgers. Nu hebben we de mogelijkheid om alleen die informatie te delen die voor hen echt relevant is. De nieuwe statistieken geven ons de mogelijkheid om onze communicatie steeds beter af te stemmen en om zo de relaties te verbeteren. Dit is een grote stap vooruit gezien mensen vaak een overvloed aan irrelevante informatie ontvangen. Dit zorgt er vaak voor dat zij zich hier vervolgens voor afsluiten. Dankzij LinkedIn kunnen wij hen nu weer bereiken.

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt