De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Automerken nemen online en social media steeds vaker mee in de marketingstrategie. Clipit online media monitoring heeft 6 maanden lang onderzoek gedaan naar de online prestaties van automerken en kwam tot de conclusie dat over BMW online het meest geschreven wordt, over Ford het meest positief wordt geschreven en dat Flickr de populairste site onder autoliefhebbers is.
BMW is met 332.566 online berichten veruit het meest succesvolle merk. Het percentage positieve berichten van BMW is 9%, waarmee het automerk de top5 van meest positieve berichtgeving net niet haalt. BMW werkt actief aan een positief merkbeeld onder andere door transparantie en is goed in het creëren van online buzz, zo blijkt uit tweets als: “Mooi initiatief: BMW maakt #klanttevredenheid openbaar” en “Primeur! Nieuwe BMW M3 gespot in Brussel”.
Van alle berichten over Ford binnen online en social media is maar liefst 28% positief, slechts 10% was negatief. Fiat volgt op afstand met 15% positieve en 5% negatieve berichten. De positieve buzz over Ford werd veroorzaakt door enthousiaste reacties op een winactie in samenwerking met BP. Deelnemers konden een Ford winnen en hun vrienden via Facebook nomineren voor prijzen, waardoor de actie zich razendsnel verspreidde.
Tot slot het opvallende resultaat dat de meeste online berichten worden gevonden binnen de fotowebsite Flickr, namelijk 40% van alle berichten over de automerken. Opvallend omdat Twitter in bijna elke branche met stip op nummer één staat wat betreft meest actieve website. In dit geval volgt Twitter met 33% van de berichtgeving. Na Twitter keldert het aantal berichten per website, Autoweek representeert slechts 5% van alle online berichten over automerken.
Verder lezen over Auto
Lifestyle09.04.2024
De toekomst van ultrasoon reinigen in de automotive industrie
Innovatieve producten voor een grondige schoonmaakAutomotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
Automotive29.03.2024
Deze zelfrijdende auto kan ook autonoom driften
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandAutomotive11.03.2024
Tijdmachine: de praatpalen van de ANWB waren een geel berm-icoon
Automotive29.02.2024
Elon Musk stelt dat Tesla Roadster van 0-100 gaat in 1 seconde
Sneller dan geluidOnline28.02.2024
Oude auto’s op een dystopische sloperij: AI of echt?
Mobile19.02.2024
Tijdmachine: de autotelefoon was voor de echte zakenman
Verder lezen over Flickr
Online31.08.2014
Miljoenen historische afbeeldingen beschikbaar op Flickr
Online20.05.2013
Fotodienst Flickr vernieuwt en biedt iedereen 1 terabyte gratis opslag
Mobile18.03.2013
Flickr voegt hashtags toe aan iOS app
Search13.01.2013
Yahoo toont nu ook foto’s Flickr bij zoeken naar afbeeldingen
Social Media24.12.2012
Flickr geeft 3 maanden gratis Pro-toegang aan nieuwe en bestaande gebruikers
Online14.12.2012
Investering in Flickr heeft volgens Marissa Mayer de prioriteit
Social Media17.07.2012
Instagram voor Android ondersteunt Nexus 7 en Flickr
Online08.05.2012
Online content overzichtelijk bij elkaar met MeeChannel
Verder lezen over Infographic
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Online13.04.2018
Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles
InfographicMarketing05.03.2018