LinkedIn zet privacy, reclame en leden op de eerste plaats

Vorig artikel Volgend artikel
LinkedIn zet privacy, reclame en leden op de eerste plaats

Eerder deze maand werd bekend dat LinkedIn een nieuwe functie standaard had aangevinkt, een optie waarvoor niet om toestemming gevraagd werd, iets wat ze eigenlijk wel hadden moeten doen. Het ging om: "Linkedin may use my name, photo in social advertising."

Daar komen ze nu, via deze blogpost, op terug: "In de afgelopen dagen, hebben sommige van jullie artikelen en blog posts gelezen over nieuwe vormen van reclame die wij testen op onze site, de zogenaamde "sociale advertenties". Sinds de lancering hebben we ook feedback van onze gebruikers verzameld en we hebben jullie luid en duidelijk gehoord. Het vertrouwen van onze leden staat voorop in alles wat we doen, en we streven altijd naar duidelijkheid, consistentie en het geven van controle aan gebruikers in alle zaken die verband houden met privacy."

Met dat in gedachten, verduidelijken ze nu een paar dingen:

- Begin juni hebben wij wijzigingen in ons privacy-beleid aangekondigd - inclusief de opt-out op nieuwe advertentieformats - voorafgaand aan de eerste kleine test van deze sociale advertenties. We hebben dat ook herhaald tijdens de lancering van de sociale advertenties, waarin we uitlegden hoe gebruikers van LinkedIn zich kunnen afmelden voor dit soort aanbevelingen aan hun netwerk. Voor de leden die dit niet hebben gelezen, hebben we een banner op de site laten zien met een link naar de nieuwe documenten, inclusief een samenvatting van de wijzigingen en links waarmee leden gemakkelijk hun accountinstellingen konden aanpassen.

- We hebben nooit persoonlijke informatie gedeeld met derden of adverteerders. Dat gold voorafgaand aan de lancering van de sociale advertenties-test en dat geldt nog steeds. De enige informatie die wordt gebruikt in sociale advertenties is informatie die al openbaar is en die zichtbaar is voor iedereen in uw netwerk.

- Heel belangrijk is dat we het heel gemakkelijk gemaakt hebben voor onze leden om zich met een klik helemaal af te melden van alle sociale advertenties. Op de instellingenpagina van gebruikers staat "Manage Social Advertising" bovenaan op de 'Account-tab'.
Leden staan altijd op de eerste plaats. En met betrekking tot de sociale advertenties: we hebben getest en geluisterd. We hadden onze bedoelingen – meer waarde te creeëren voor onze leden – duidelijker kunnen communiceren.

"Vertrouwen is de basis waarop het LinkedIn-platform is gebouwd en we zullen eraan blijven werken om vertrouwen van onze leden te verdienen en te behouden terwijl we de meest waardevolle en relevante gebruikservaring blijven leveren."

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies