Social Media27.07.2011

comScore Social Essentials


comscore-social-essentials.jpg
comscore-social-essentials.jpg

comScore kondigt vandaag de lancering aan van Social Essentials, een nieuw platform voor het meten van sociale media dat merken in staat stelt om merkimpressies via sociale media te kwantificeren en deze samen te voegen met marketing mix metingen.

Social Essentials helpt merken hun sociale media publiek te evalueren en geeft inzicht in hoe hun gedrag kan worden beïnvloed door middel van exposure en/of merkaffiniteit. In eerste instantie zal deze service wereldwijde rapportages en analyses bieden van doelgroepen die in aanraking komen met merkboodschappen via Facebook. Daarna zullen er releases volgen die ook bevindingen bevatten van andere sociale media kanalen, zoals Twitter.

Het verkrijgen van inzicht in sociale media vergt tegenwoordig aanzienlijk wat aandacht van marketeers, velen uiten echter hun frustratie over het onvermogen om de marketing impact van dit kanaal te kwantificeren“, aldus Linda Boland Abraham, CMO en EVP Global Product Management comScore. “comScore Social Essentials biedt een innovatieve oplossing voor dit probleem door sociale media merkimpressies te kwantificeren, zodat merken het bereikte publiek en hun bijbehorende kenmerken en gedragingen kunnen evalueren. Deze mogelijkheid stelt merken ook in staat om het bereik, de frequentie en GRP’s van sociale media te berekenen, zodat zij over de parameters beschikken die nodig zijn om de sociale media impressies te integreren in de marketing mix en uiteindelijk de ROI van sociale media te bepalen.”

comScore Social Essentials omvat de volgende inzichten en mogelijkheden:
– Het aantal fans en vrienden van fans bereikt met ‘paid’, ‘earned’ en ‘owned’ sociale media merkimpressies samen met het totaal aantal brand exposures.
– De mogelijkheid om traditionele media planning metrics te berekenen, zoals bereik, frequentie en grootte van de bereikte doelgroep voor sociale media merkimpressies.
– De demografische samenstelling van fans en vrienden naar sociale media merkimpressies.
– Het online gedrag en merk engagement van deze fans en vrienden segmenten.
– Informatie over doelgroepen van concurrerende sociale mediamerken, waaronder vergelijkingen van demografie, gedrag en doelgroep overlap.
– De invloed op gedrag van exposure aan sociale media berichten, marketing en advertentiecampagnes.

Tegelijk met deze aankondiging hebben comScore en Facebook ook een aanvullend white paper uitgegeven waarin de verschillende applicaties van de Social Essentials tool worden uitgelegd aan de hand van data van Facebook Fans van Starbucks, Southwest Airlines en Microsoft Bing. Klik hier om een kopie van het white paper te downloaden.