[Infographic] 8 argumenten voor Interne Social Media volgens managers in Nederland

Vorig artikel Volgend artikel
[Infographic] 8 argumenten voor Interne Social Media volgens managers in Nederland

Steeds meer organisaties ervaren de voordelen van interne social media, zoals Shell, Philips, KPN, Logica en Tempo Team. Soms doordat de organisatie dat zelf heeft geïnitieerd, soms doordat werknemers webbased tools hebben 'aangemaakt'. Ons onderzoek wijst uit dat 'vinden en verbinden van mensen en expertise' het belangrijkste argument is en dat intern Microbloggen (intern kennis en ervaringen delen via tweets) als de meest belangrijke functionaliteit wordt gezien. Zie onder voor de infographic met de resultaten en een overzicht van de meest populaire functies en platformen.

-1050.jpg

Print deze infographic | Vergroot

Zie eerder op Dutchcowboys: Overleven volgens Ben Verwaaijen door delen, verbinden en transparatie, Gebruik Interne Social Media leidt tot beter leiderschap, KPN verbindt medewerkers via intern social media platform en een weergave van de stand van zaken omtrent Interne Social Media binnen Nederland in juni 2010.

Wanneer is een organisatie klaar voor Enterprise Social Media? Hoewel weinig organisatieveranderingen zich moeilijker laten regisseren, is dit maturity model wellicht een hulp. 

Meer content

Wilco Turnhout

Wilco is mede-oprichter van Rapid Circle. Hij is creatief inhoudelijk en blogt over Slimmer samenwerken, Microsoft cloud, Communicatie en Enterprise a...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies