Hoe reizigers Social Media gebruiken

Vorig artikel Volgend artikel
Hoe reizigers Social Media gebruiken

Veel reizigers wenden zich tot social sites als ze een vakantietrip plannen, een bestemming zoeken, deals en advies willen of reacties van andere reizigers willen weten wat er in de omgeving te doen is en hoe het was.

De verschillende Social Media sites zijn vaak belangrijk voor het delen van foto's en verhalen na afloop van de reis. Maar omdat dit soort sites steeds belangrijker worden, ook voor de reiziger zijn leven in het algemeen, nemen ze steeds vaker Social Media mee op vakantie.

Een onderzoek gedaan door StudyLogic voor het Sheraton Hotel onderzocht de houding ten opzichte van Social Media op zakelijke reizen en vakanties en kwam tot de conclusie dat 72,7% van de Amerikaanse social netwerk gebruikers minimaal dagelijks de site bezoekt tijdens een reis. "Young adults" tussen de 25 en 34 jaar controleerde de sociale sites het vaakst, met bijna een derde die er meerdere keren per uur op inlogt.

En opvallend genoeg waren het juist de mannen die vaker terug keren naar een social netwerk, net als dat mannen ook sneller toe zullen geven "niet zonder te kunnen leven" als ze er al een paar dagen geen toegang kunnen krijgen. Bijna 60% van de deelnemers was het ermee eens dat social media het een stuk eenvoudiger maakt om te reizen en ook met mensen in contact personen. Meer via dit bericht op eMarketer.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies