Social Media15.04.2009

Online makelaar goes social


online-makelaar-goes-social.jpg
online-makelaar-goes-social.jpg

De directeur -René Noorman- van online makelaar Beetjehulp.nl heeft al eerder aangegeven dat deze makelaar niet zomaar een ‘copycat’ is van aanwezige ‘makelaarslanden’.

De twee concurrenten heb zelfs voor de rechter een-en-ander uitgevochten. Het bijna volledig online gaan van een makelaardienst is niet zo heel bijzonder meer. Beetjehulp hoopt in de lastige woningmarkt een beetje hulp uit de social media te krijgen. Twitteren deden ze al. Viraal gingen ze al een tijdje. Onlangs lanceerde ze een blog die het huizenaanbod in een sociaal daglicht zet.

‘Crowdsourcing, social media, collaboratie.. Of hoe je het ook noemt. Het is de klant die tegenwoordig de aangeboden makelaarsdiensten vormgeeft, niet de makelaar zèlf. Die mondige klant zoeken wij bewust op om zo onze diensten beter te maken’. Aldus Floor Boerma, online marketeer van Beetjehulp.nl. Wat doe jij?

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.