In 2008 topt online sociale netwerkmarketing

Vorig artikel Volgend artikel
In 2008 topt online sociale netwerkmarketing


Waarschijnlijk wordt 2008 het jaar van marketing op online sociale netwerken. Er komen zoveel nieuwe netwerken bij en bestaande netwerken ontvangen zoveel nieuwe gebruikers, dat marketeers er niet meer omheen kunnen.

Facebook stond eind 2007 op de 16de plaats van de lijst van comScore met de top 50 meest bezochte websites in de VS. Een jaar eerder was dat nog de 40ste plaats. De afgelopen twee jaar is het aantal blogs bijna 15 maal zo groot geworden. Eind 2007 bedroeg het totale aantal 113 miljoen, vergeleken met 7,8 miljoen in 2005. Iedere dag verschijnen er 1,6 miljoen nieuwe berichten op blogs. Dat is 18 maal zoveel als de 90.000 in 2005. Afgezien van blogs bereiken de reclamebestedingen aan online sociale netwerken in 2008 de 1,38 miljard dollar. Dat is 5% van de totale online reclame-uitgaven, volgens cijfers van eMarketer. In 2007 was dat 900 miljoen, ofwel 4,2% van alle online bestedingen.

Verder blijkt dat Amerikanen die veel netwerksites bezoeken ook meer dan de gemiddelde internetter uitgeven aan online aankopen. Meer dan 95% van de heavy users van sociale netwerken bezochten in augustus 2007 webwinkels, zo blijkt uit onderzoek van comScore. Voor de groep internetgebruikers als geheel was dat 80%. Online kledingwinkels worden het meest bezocht. Van alle bezoekers van kledingsites is 24,8% heavy gebruiker van sociale netwerken. via <A href="http://www.mkbnet.nl/MKB_Nieuws/80.49385 ">MKBnet</A>

Meer content

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies