​Nederlandse onderwijsstart-up Squla blijft gebruik zien verdubbelen

​Nederlandse onderwijsstart-up Squla blijft gebruik zien verdubbelen

Vorig artikel Volgend artikel

Squla bestaat nog maar 4 jaar, maar groeit als een speer. De online educatietool, die het lesmateriaal van de basisschool op een speelse manier thuis aanbiedt, heeft inmiddels al meer dan 65.000 betalende abonnees. De Nederlandse start-up is tot nu toe in elk jaar van zijn bestaan verdubbeld en is momenteel bezig met twee internationale pilots. Verder maken ook al meer dan 4.000 scholen gebruik van de dienst.

Om abonnees van nieuwe uitdagingen te voorzien, blijven ze druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe spellen en oefenmethodes. Desondanks blijft het unieke element altijd aanwezig: de spellen sluiten aan op de schoolstof, combineren plezier en educatie en sluiten aan op de digitale wereld van kinderen.

Squla

Squla Flitsen

Een van de nieuwe ontwikkelingen is Squla Flitsen. Naast de rekenversie kunnen kinderen sinds kort ook de taalvariant spelen. Flitsen – Taal is een effectieve manier om het direct herkennen van woorden en letters te stimuleren. Kinderen kunnen zelf de flitstijd instellen en het spel offline spelen, waardoor 3G of Wi-Fi geen vereiste meer is. 

Het offline aanbieden van spellen is iets waarmee ze het gebruikersgemak verder willen vergroten en kinderen de mogelijkheid wil geven om ook onderweg of buitenshuis te oefenen.

Wij hebben Squla opgezet om kinderen de mogelijkheid te bieden thuis op een leuke manier met de lesstof aan de gang te laten gaan. In vier korte jaren hebben wij al meer dan 70.000 quizvragen ontwikkeld die op allerlei manieren terugkomen in ons platform. De groei die wij hebben doorgemaakt bewijst dat er een behoefte was aan een dergelijk product. Ons doel blijft om nieuwe spellen te ontwikkelen die leerzaam zijn en de kinderen op een leuke manier stimuleren om de lesstof te oefenen. De laatste ontwikkelingen spelen hierop in en wij streven ernaar om in de toekomst kinderen de beste combinatie van plezier en prestatie te blijven bieden.” Aldus André Haardt, oprichter en CEO Squla.

[Afbeelding © Fotolia]

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies