Amazon in gesprek met platenlabels voor muziekdienst

Vorig artikel Volgend artikel
Amazon in gesprek met platenlabels voor muziekdienst

Betaalde muziekdiensten lijken nog geen goudmijn te zijn voor de oprichters van deze diensten, maar dat zou zomaar eens kunnen gaan veranderen nu één van de grootste internetbedrijven zich vermoedelijk gaat bijgevoegen op deze markt. Amazon, bekend als 's werelds grootste retailer, voert gesprekken met verschillende muziekbedrijven om een betaalde muziekservice aan te gaan bieden in de toekomst. Dit meldden verschillende bronnen aan The Verge

Er zijn nog weinig details vrijgegeven en de gesprekken zijn nog vrij informeel, volgens de bronnen. Amazon wil een vergelijkbare dienst als Spotify op de markt gaan brengen. Anderen op deze markt zijn onder meer Rdio en Rhapsody, maar Google en Apple zijn achter de schermen ook bezig met hun eigen projecten. Google is al langer in gesprek met verschillende platenlabels en andere producenten van muziek.

Alles wijst uit op een nek-aan-nek-race in de online muzieksector, waar Spotify momenteel marktleider is. Het Zweedse bedrijf zag het aantal leden fors groeien en heeft inmiddels meer dan 6 miljoen betaalde abonnees wereldwijd nadat ze er in december 1 miljoen bij wisten te krijgen. Wanneer Amazon een muziekdienst gaan lanceren, beschikken ze in ieder geval over een goede infrastructuur om de dienst draaiende te houden.  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies