Geschiedenis van de Nederlandse dagaanbieding [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Geschiedenis van de Nederlandse dagaanbieding [Infographic]

Ter ere van het 5 jarig bestaan presenteert JouwAanbieding.nl een infographic met de geschiedenis van de Nederlandse dagaanbiedingen. In het overzicht wordt de weg naar het huidige dagaanbiedingenlandschap weergegeven in tekst en beeld. Goed is de exponentiële groei van dagaanbieders te zien in de periode van 2004 tot heden.

"Het succesverhaal van de dagaanbieding begint in Amerika op 12 juli 2004, als de 22-jarige Matt Rutledge uit Dallas het innovatieve concept introduceert. Op de website Woot.com wordt een etmaal lang een robot grasmaaier voor een ongekend scherpe prijs aangeboden. Een jaar later wordt het opvallende concept in Nederland opgepikt door Joran Prinssen en Dennis Sanders. In september 2005 presenteert het duo iBOOD.com."

Deze gebeurtenissen zijn slechts een kleine greep uit de turbulente geschiedenis van het 'one day, one deal'-concept. Ondanks het relatief korte bestaan kent de Nederlandse dagaanbieding al honderden vermeldenswaardige nieuwsfeiten. De infographic toont een overzicht van belangrijke oprichtingen, overnames en andere opmerkelijke gebeurtenissen.

Een groot formaat van de Infographic is hier te zien.

infographic-dailydeals

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies