Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Iedereen heeft het erover, participeert erin en je kan er niet meer onderuit. Waarschijnlijk ben je er mee bezig of maakt je bedrijf er gebruik van. Een online community. Ofwel “een virtuele plek waar mensen met dezelfde kenmerken regelmatig bij elkaar komen, om elkaar direct of indirect te helpen in het verwezenlijken van doelen, verwachtingen en activiteiten door middel van het delen van informatie en ideeën, waarmee zij bijdragen aan het duurzaam ontwikkelen van een gemeenschap: community“.
Communities veranderen. In samenstelling, grootte, interactie, interesse, commitment, etc. Zo geeft deze infographic dat simpel weer over een periode van drie jaar. De uitdaging voor marketeers om communities te binden, te boeien en te behouden. Daarnaast wil je bepaalde (lange termijn) doelstellingen verwezenlijken binnen je community en wil je daarom je community verder uitbouwen.
Aanpak: In het kader van de kracht van communities; uitwisseling van ideeën en het delen van informatie, hierbij een kijkje achter de schermen van de community van wellnessresort Elysium. Elysium is gelegen in een prachtig natuurgebied, vlakbij Rotterdam. De gasten die het resort bezoeken ervaren pure ontspanning, zijn tevreden, genieten van de gezelligheid met andere gasten en dat schept verbintenis en betrokkenheid. Zowel offline als online. Online wordt deze engagement gefaciliteerd via Twitter en Facebook.
Er wordt content geplaatst, er is veel interactie en fans/volgers hebben een actieve rol in de community. Zij hebben het beste voor met Elysium en Elysium met hen. Dit gevoel wordt wederzijds en authentiek uitgedragen.
Marketeers maak gebruik van je intuïtie, onderlinge feeling tussen organisaties en relaties dient aanwezig te zijn in een community. Daar moet je als marketeer aan werken, dat moet je overal in zien en in terug laten komen. Inlevingsvermogen, trots zijn op, onderling respect, beloftes nakomen, interactie en 24/7 reactie zijn succesfactoren voor het binden, boeien, behouden en verder uitbouwen van een online community.
Verder lezen over Community
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
DC Business28.06.2023
Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat
DC Business14.09.2021
Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd
Technology13.08.2021
Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is
Lifestyle08.07.2019
De voors en tegens van een Tiny House
Social Media09.02.2018
Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders
En komt met nieuwe tools voor groepsbeheerdersOnline02.03.2017
Deze website laat lezers eerst test maken voordat ze commentaar mogen geven
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024