Online06.12.2008

Jansen & Janssen winnen Big Idea Contest


jansen-janssen-winnen-big-idea-contest.jpg
jansen-janssen-winnen-big-idea-contest.jpg

Marketingstrateeg Michiel Jansen en beeldredacteur Maaike Janssen zijn de twee winnaars van de Big Idea Contest van Sanoma Uitgevers. Michiel won afgelopen donderdag in de finale met zijn abonnementenplan Switch & Save, Maaike met haar idee voor de zelfmaakmodesite Hand Made.

Na een voor de deelnemers zenuwslopende finale reikte presentator Jort Kelder aan beide winnaars een cheque uit ter waarde van € 2.500. Tevens gaat Sanoma ook onderzoeken of de winnende ideeën ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden.

De Big Idea Contest kent twee categorieën: intern, voor de medewerkers van Sanoma Uitgevers dus, en extern, voor deelnemers van buiten. Met 215 inschrijvingen hebben de winnaars dit jaar enorm veel concurrentie moeten verslaan.

Michiel Jansen is door de vakjury uitgeroepen tot externe winnaar van 2008. Met zijn Big Idea Switch & Save geeft hij volgens eigen zeggen een nieuwe betekenis aan het begrip schaalvoordeel. Switch & Save geeft  consumenten de kans om een abonnement aan te gaan met de uitgever in  plaats van met een losse titel. Wie is uitgekeken op een blad zegt zijn  abonnement niet op, maar switcht naar een andere titel.

Maaike Janssen, beeldredacteur bij Viva, werd de interne winnaar van de ideeënwedstrijd. Met haar idee voor Hand Made, een website voor zelfmaakmode voor dummies, kun je je eigen mode samenstellen uit allerlei modellen, kragen, boorden, stiksels, enzovoorts. En die dan door anderen, die zich aanbieden, laten maken. Dit concept speelt in op individuele creaties, originaliteit en duurzaamheid.