Online heeft men geleerd van de dotcombubbel

Vorig artikel Volgend artikel
Online heeft men geleerd van de dotcombubbel

Online ondernemingen kunnen tijdens de huidige financiële crisis profiteren van de lessen die ze hebben geleerd tijdens de dotcom bubble van 8 jaar geleden.

Sequoia Capital
, verstrekker van risicokapitaal, geeft presentaties aan de directies van de bedrijven waarin wordt geïnvesteerd. Sequoia adviseert bedrijven om te snijden in het personeelsbestand, salarissen te verlagen, kritischer te kijken naar de uitgaven, prestatieloon in te voeren voor de afdeling sales en zo snel mogelijk de cash flow te verbeteren.

Ron Conway, een van de bekendste 'angel investors' in Silicon Valley, stuurt emails rond die hij ook in 2000 verstuurde. Hij waarschuwt ondernemingen dat het veel lastiger is om extern kapitaal te verwerven. Hij raadt ondernemingen daarom aan om zichzelf meer tijd te verschaffen door kostenreducties te realiseren. Loic le Meur, ceo van Seesmic, voorziet dat in de komende zes tot 12 maanden diverse dotcom ondernemingen de deuren sluiten.

Ceo van Yahoo Jerry Yang kondigde onlangs aan dat het bedrijf 1.500 banen schrapt. Yang meent echter dat de markt voor online advertenties sterker dan ooit zal herrijzen. Hij verwijst naar 2001, toen Yahoo ook in zwaar weer verkeerde.

Via: FT.com

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies